سید احسان قاضی‌زاده گفت: امسال با توجه به طرح اهدای کتاب، تلاش کردیم کتاب را مردمی‌تر و عمومی‌تر کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رساني بيستمين دوره هفته كتاب؛ سید احسان قاضی‌زاده، مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان تهران؛ درباره ضرورت برگزاری "هفته کتاب" اظهار کرد: هفته کتاب یک حرکت نمادین در حوزه فرهنگ است و برای مردمی کردن کتاب اتفاق می‌افتد و ضرورت برگزاری آن بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان این که برگزاری مناسبت‌هایی چون "هفته کتاب" یک امر بدیهی و لازم است، گفت: امسال با توجه به طرح اهدای کتاب، تلاش کردیم کتاب را مردمی‌تر و عمومی‌تر کنیم. ما وظیفه‌مان این است که به مکان‌های عمومی بیاییم و مردم را به عنوان مخاطبان اصلی "هفته کتاب" مورد توجه قرار دهیم تا سرانه مطالعه در کشور ارتقا پیدا کند.
مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: ما ضمن اهداي كتاب به مردم، در نظر داريم اهداي كتاب به كتاب‌خانه را نيز مد نظر قرار دهيم و اميدواريم در آينده علاوه بر كتب دانشگاهي و علمي،‌ كتاب‌هاي عمومي نيز در سرانه مطالعه كشور حضور چشم‌گيري داشته باشند.
لازم به ذكر است؛ مراسم اهداي كتاب به مناسبت روز 24 آبان‌ماه روز كتاب‌و كتاب‌خواني و با هدف احياي سنت اهداي كتاب به صورت هم‌زمان از ساعت 8 تا 11 صبح در 150 نقطه تهران و سراسر كشور با عرضه بيش از 400 هزار كتاب برگزار شد.
گفتني است؛ بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار "يادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان ماه سال جاري در سرتاسر كشور برگزار مي شود./ص
برچسب ها: هفته ، کتاب ، ادبیات ، مطالعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.