مجري طرح عمران مناطق نفتخيز گفت: در مجموع 4004 پروژه عمراني، رهاورد سفرهاي مقام معظم رهبري و هيات دولت به استان هاي مختلف كشور است كه وزارت نفت اجراي اين طرح ها را با اعتباري بيش از 53 هزار ميليارد ريال انجام مي دهد.

حسين شهاب الدين؛ در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه، با بيان اين مطلب گفت: اجراي 4004 پروژه در بخش هاي مختلف از سوي مقام معظم رهبري و هيات دولت در زمره تعهدات وزارت نفت قرار گرفته است كه بخش عمده اي از آن با تامين اعتبار از سوي شركت ملي نفت ايران اجرايي مي شود.

وي تصريح کرد: اين تعداد پروژه در قالب 4 بخش شامل تعهدات وزارت نفت در بخش كمك هاي عام المنفعه، وزارت راه و شهرسازي، محيط زيست و منابع طبيعي و در حيطه وظايف وزارت نيرو تعريف شده است كه با اعتباري بيش از 5.3 هزار ميليارد تومان اجرايي مي شود.

شهاب الدين در تشريح جزييات تخصيص منابع به پروژه هاي عمراني نيز گفت: بيشترين تعداد پروژه ها مربوط به كمك هاي عام المنفعه وزارت نفت است است كه اجراي 3745 پروژه را با اعتباري معادل 1200 ميليارد تومان مي طلبد كه البته تا تيرماه سال جاري بيش از نيمي از اين مبلغ، تامين اعتبار شده است.

وي اضافه كرد: در دو حوزه مربوط به تعهدات وزارت راه و شهرسازي و محيط زيست و منابع طبيعي نيز به ترتيب 42 و22 پروژه تعريف شده كه اجراي آن ها به 2.3 و 1.2 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز دارد.

شهاب الدين خاطرنشان كرد: در بخش تعهدات مربوط به وزارت راه و شهرسازي در مجموع حدود 413 ميليارد تومان تخصيص اعتبار صورت گرفته است.

مجري طرح عمران مناطق نفتخيز اضافه كرد: در حيطه وظايف وزارت نيرو نيز از 14 پروژه تعريف شده با اعتبار مصوب 222 ميليارد تومان بالغ بر 7.5 ميليارد تومان تخصيص اعتبار صورت گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: تاكنون براي اجراي 4004 پروژه عمراني نزديك به يك هزار ميليارد تومان از منابع تعريف شده كه عمدتا از طريق منابع مالي شركت ملي نفت ايران تامين مي شود، هزينه شده است./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار