عواملي چون تخصص، مهارت، کنترل و نظارت اگر در ساخت و ساز رعايت نشود، کيفيت ساخت و ساز کاهش مي يابد.

مرادعلي واهبي عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي استان خوزستان و مسئول کميته کنترل و نظارت در ساخت و ساز مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، يکي از مشکلات اساسي در ساخت و ساز مسکن را نبود عوامل اجرايي دانست و افزود: به دليل عدم نظارت و نبودن عوامل اجرايي کيفيت ساخت و ساز کاهش مي يابد.

وي افزود: وقتي کارگري نتواند کار خود را به درستي انجام دهد و تخصص و مهارت لازم در انجام کار را نداشته باشد و کنترل و نظارت از سوي  عوامل اجرايي بر کار آنها صورت نگيرد نمي توان انتظار داشت ساخت و ساز باکيفيت در کشور داشته باشيم.

واهبي خاطرنشان کرد: آموزش و ساماندهي کارگران اصل اساسي در کيفيت ساخت و ساز است.

عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي تاکيد کرد: نحوه نظارت بايد به صورت دائمي و مستمر باشد تا اگر کارگران مشکلات فني داشتند مهندسان ناظر با کنترل و نظارت جلوي مشکلات و نقاط ضعف را بگيرند.

واهبي با اشاره به کيفيت در ساخت و ساز گفت: کيفيت بايد در ساخت و ساز ساختمان با نظارت بيشتري رعايت شود.
مسئول کميته نظارت در ساخت و ساز افزود: خوشبختانه از لحاظ کيفيت مصالح به کار گرفته شده در استان خوزستان مشکلي نداريم و ساخت و سازها به شيوه استاندارد صورت مي گيرد.

وي در خصوص تاثيرات نرخ ارز در نحوه ساخت و ساز اظهار داشت: افزايش نرخ ارز تاثيرات رواني در افزايش قيمت ها گذاشته و در مجموع خريد و فروش مسکن را با رکود مواجه کرده است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار