خوزستان/

تامین 40درصد ذرت کشور در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: 40درصد ذرت کل کشور از استان خوزستان تامین می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمد قاسمی نژاد اظهار کرد: امسال در حدود 115 هزار هکتار از اراضی مستعد استان به کشت محصول ذرت دانه ای و علوفه ای اختصاص یافته که از هر هکتار به ‌طور متوسط هفت تن و 500 کیلوگرم  محصول ذرت دانه ای  و 55 تن ذرت علوفه ای برداشت می ‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از 102 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت ذرت دانه ای و 13 هزار هکتار به کشت ذرت علوفه ای رفته است، افزود: براین اساس پیش بینی می شود 715 هزار تن ذرت علوفه ای و 750 هزار تن ذرت دانه ای در استان تولید شود.

قاسمی نژاد با بیان اینکه در مجموع امسال یک میلیون و 465 تن ذرت دانه ای و علوفه ای در استان تولید می شود،  تصریح کرد: هفت درصد ذرت علوفه ای و 35 درصد ذرت دانه ای کل کشور از استان خوزستان تامین می شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت ذرت در استان، گفت: کاشت تابستانه ذرت از دهه سوم تیرماه در استان شروع شد که در حال حاضر برداشت این محصول آغاز و تا ابتدای دی ماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیشترین میزان کشت و تولید ذرت را در شهرستانهای شمالی استان از جمله شوش، دزفول و اندیمشک اعلام کرد و گفت: 85 درصد کشت ذرت استان به این شهرستانها اختصاص دارد.

 وی تصریح کرد: 50 درصد از ذرت دانه‌ای تولیدی مورد نیاز استان است و مابقی این محصول به سایر استانهای کشور صادر می ‌شود.
 
قاسمی نژاد برنامه توسعه محصول ذرت را در خوزستان در سطح 150 هزار هکتار ذرت دانه ای و علوفه ای دانست و گفت: براین اساس تولید یک میلیون تن ذرت دانه ای و یک میلیون تن ذرت علوفه ای از برنامه های استراتژیک سازمان جهاد کشاورزی درخوزستان است.

  استان خوزستان 1.2میلیون هکتار اراضی زیرکشت دارد و سالانه حدود 14.2میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی دراین استان تولید می شود./س


برچسب ها: تامین ، ذرت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.