ارتقا کیفیت در نظام آموزش عالی به ویژه در دانشگاه های غیر دولتی مورد تاکید است.

عامری، مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  در خصوص وضعیت رتبه بندی و نظارت و ارزیابی باید بگویم که تمامی اعضای حاضر در این نشست رتبه بندی و نظارت و ارزیابی بر این امر که جذب اعضای هئیت علمی مهم است تاکید داشتند و خواستار تقویت و جذب هرچه بیشتر در این خصوص هستند.

وی افزود: اعضا تاکید زیادی در خصوص تامین ردیف استخدام سهمیه بورس در مناطق محروم و نوپا و افزایش آن را داشته اند.

عامری در خصوص نظارت و ارزیابی و ارتقا کیفیت آموزشی اظهار داشت: ارتقاء کیفیت در نظام آموزش عالی مورد توجه قرار می گیرد به ویژه در دانشگاه های غیر دولتی که مورد تاکید است.

عامری در خصوص تجمیع موسسات اظهار داشت: موسساتی که حداقل های لازم را دارند ادغام می شود و آنهایی که حداقل های لازم را ندارند از گردونه حذف می شود، چرا که باید در رتبه بندی یک رقابت سالم صورت گیرد و این رتبه بندی واقع بینانه انجام می شود.

موسسات می توانند تا 10 آذر ماه اطلاعات خود را بر روی سایت بگذارنند

عامری در ادامه در خصوص افزایش شاخص های کیفی گفت: اگر شاخص های کیفی بیشتر شود تعداد داوطلبین هم بیشتر می شود به ویژه در بخش های پیام نور بنابراین امیدواریم بتوانیم بحث رتبه بندی را از موسسات غیر دولتی آغاز کنیم.

وی در خصوص دسته بندی موسسات در شاخص های کیفی اظهار داشت: این موسسات را در 5 دسته، خوب، بسیارخوب، متوسط، قابل قبول، ضعیف دسته بندی می شود و موسسات می توانند تا 10 آذر ماه اطلاعات خود را وارد کنند.

عامری خاطر نشان کرد: اما آخرین مهلت برای ارسال اطلاعات تا پایان سال است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار