اگرچه تاکنون علت دقیق ام اس مشخص نشده است اما شواهد نشان می دهند که افراد دارای شخصیت خاص و حساس بیشتر دچار این بیماری می شوند.

مهیار مهین شفیعی، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در سال های اخیر روند بروز بیماری های مزمنی همچون ام اس افزایش یافته و در برخی از مناطق که این بیماری شیوع بسیار پائینی داشته است موارد بیماری به شدت در حال گسترش است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری های مزمن، علت کاملا مشخصی ندارند و به همین دلیل نمی توان اقدام خاصی برای پیشگیری یا درمان کامل آنها انجام داد.

مهین شفیعی با بیان اینکه برطبق بررسی های انجام شده شیوع ام اس در برخی از افراد و گروه های سنی بیشتر است تاکید کرد: اگرچه تاکنون علت دقیق ام اس مشخص نشده است اما شواهد نشان می دهند که افراد دارای شخصیت خاص و حساس بیشتر دچار این بیماری می شوند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال افراد مسئولیت پذیر که تعهد خاصی به انجام کارهای خود دارند و در صورت بروز مشکل و ناملایمت ها بیش از اندازه ناراحت و دلگیر می شوند بیشتر دچار بیماری ام اس می شوند.

مهین شفیعی گفت: همچنین ام اس در افرادی که به نظرات و گفته های دیگران حساسیت بیش از اندازه نشان می دهند بیشتر دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال با قطعیت نمی توان گفت که افراد دارای شخصیت خاص و حساس بیشتر در معرض ابتلا به بیماری ام اس قرار دارند و یا اینکه در همه مناطق موارد ام اس در این افراد بیشتر است./ح

برچسب ها: ام اس ، مغز ، شخصیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار