نایب ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از استقبال اروپایی‌ها برای ارتباط‌ گیری بیشتر با ایران و سفر قریب‌الوقوع هیئت‌های بلژیکی، ایتالیایی و آلمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور در نشست مشورتی با اعضای شورای شهر اردبیل و در تحلیل اوضاع جهانی و بین‌المللی گفت: قرار است هیئت‌های پارلمانی از کشورهای اروپایی برای تعامل بیشتر با ایران وارد کشورمان شوند تا با رایزنی‌های قوه مقننه برخی موانع و مشکلات گذشته برطرف شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت به انتخابات آمریکا و تاثیرات آن در روند تحولات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: انتخابات آمریکا که با پیروزی باراک اوباما همراه بود در حقیقت یک فرصتی را فراهم کرد تا آنها در صحنه روابط خود با ایران یک بررسی عمیق و گسترده مطالعاتی را انجام دهند که امکان دارد در روزهای آینده بسیاری از تحریم‌های غیر متعارف و غیر قانونی در عرصه جهانی و بین‌المللی کاهش یابد.

حقیقت‌پور بیان داشت: علاوه بر بخش اقتصادی آثار تحریم‌ها در حوزه نفتی، دارویی، تکنولوژیک و حتی عدم جابه‌جایی پول و کالا و تحریم ارتباطات و ماهواره‌ای گسترده‌تر از گذشته پیگیری می‌شد که به نظر می‌رسد با انتخابات اخیر در آمریکا آنها بیشتر پی به اشتباهات و بی ثمر بودن این تحریم‌های گسترده ببردند.

عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس افزود: در این اوضاع و احوال، مقاومت ملت ایران به مانند گذشته ثابت می‌کند از این شرایط سخت و دشوار می‌توان با سربلندی عبور کرد هر چند ملت ایران ممکن است در کوتاه مدت دچار اذیت شوند، اما در دراز مدت استقلال و عظمت این ملت ثابت شده و مسیر خودکفایی را به سرعت خواهیم پیمود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد بعد از انتخابات آمریکا رویکردها تغییر یافته و تلاش برای ارتباط و برقراری مستقیم و دو سویه تعاملات بهتر از گذشته نمود پیدا کرده که علایم مثبت این ارتباط‌ گیری را با اروپایی‌ها به خوبی مشاهده می‌کنیم.

حقیقت پور افزود: عنصر مقاومت ملت ایران در دفاع از حق و حقوق واقعی‌شان دشمنان ما را مایوس کرده و آنها با دیدن چنین اوضاع و احوالی سعی می‌کنند خود را بیشتر به ایران نزدیک کنند./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، ارتباط ، گیری ، با ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.