اسقف اعظم فرانسه "کلود داگنس" افزایش احساسات ضد اسلامی در کشور فرانسه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما ؛ "کلود داگنس" در مصاحبه ای که با خبرگزاری فرانسه، در حاشیه مجمع اسقف های فرانسه در پاریس، انجام داد، گفت: کلیسای کاتولیک قرن هاست مشغول به یهودی ستیزی است و متاسفانه اکنون به جمع مخالفان با اسلام هم پیوسته است. در جلسه ای که ماه گذشته در «واتیکان» انجام شد، موضوع بحث بر سر جمعیت رو به رشد مسلمانان بود، که این جلسه توسط کاردینال «پیتر ترکسون» مدیر شورای عدالت و صلح واتیکان فیلمبرداری شد.
وی افزود: در این فیلم هفت دقیقه ای، اعضا نگرانی خود را از روند رو به رشد مسلمانان مخصوصا در فرانسه ابراز کردند و تخمین زدند که با احتساب جمعیت 6 میلیون نفری مسلمانان در حال حاضر، تا 39 سال آینده فرانسه به یک کشور جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.
داگنس اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان، به فرانسوا اولاند از حزب سوسیالیست رای دادند، به این امید که وی سیاست های تحمیلی، مانند منع حجاب را از میان بردارد. جامعه مسلمان فرانسه باید با هم متحد شوند و از رییس جمهوري تقاضا کنند تا اسلام هراسی در فرانسه را محکوم کند.
"عبدالله ذکری" یکی از رهبران شورای مسلمانان فرانسه، به خبرگزاری فرانسه گفت: رییس جمهور سابق «نیکولاس سارکوزی» برای جلب حمایت و رضایت حزب راست گرا محدودیت های بسیاری را برای مسلمانان اتخاذ کرد؛ از قبیل ممنوعیت برپایی نماز در خیابان ها، ممانعت با احداث مساجد. همچنین از سال 2004 مسلمانان فرانسه از پوشیدن حجاب در اماکن عمومی منع شدند که به دنبال فرانسه چندین کشور اروپایی نیز داشتن حجاب را غیر قانونی اعلام کردند.
ذکری ادامه داد: در ماه آوریل "سازمان عفو بین الملل" با صدور گزارشی کشورهای فرانسه، بلژیک، هلند، اسپانیا و سوئیس را برای اعمال تبعیض نژادی علیه اقلیت های مسلمان خود، به شدت مورد انتقاد قرار داد.
وی اظهار داشت: به دلیل افزایش اقدامات اسلام هراسانه و تبعیض های نژادی علیه مسلمانان فرانسه، از رئیس جمهوري خواستاریم تا طی صدور یک اعلامیه رسمی این اقدامات را محکوم و مسلمانان را نیز جزیی از جمعیت مردم فرانسه اعلام کند. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار