امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: کتاب و کتابخوانی عنصر مهم زندگی و ابزار اساسی کمال انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین ˈعبدالعلی استیریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال علامه ˈسید محمدحسین طباطباییˈ، اظهارداشت: آن عالم بزرگوار و علامه دانشمند از 23 سالگی وارد حوزه علمیه نجف اشرف شد و با تحصیل در دو رشته فلسفه و تفسیر، 11 سال از محضر علمای نامدار آن روزگار کسب علم و فیض کرد.

وی گفت: بنا به اعتراف بزرگان دین، علامه طباطبایی نمونه جامعی از علامه ˈحلّیˈ است که حتی در عالم خواب نیز بسیاری از مسائل و مشکلات علمی شان حل و فصل می شد.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: این امر نشاندهنده آن است که خواب مؤمن عبادت است و با استناد به فرموده نبی مکرم اسلام (ص) که ˈمن چشمم می خوابد اما دل و قلبم بیدار استˈ، علمای دین نیز این گونه بودند و هستند.

وی افزود: آن عالم جلیل در پاسخ به چشم پزشکی که ایشان را از مطالعه و کتابخوانی منع کردند، فرمود ˈمطالعه و بیکار نشستن از مرگ هم بدتر استˈ و جالب است بدانیم 20 جلد از کتاب شریف ˈتفسیر المیزانˈ ایشان پس از منع پزشک به رشته تحریر درآمدند.

حجت الاسلام استیری تصریح کرد: این گونه است که سالروز رحلت ایشان روز کتاب و کتابخوانی نامیده می شود و چه خوب است هر یک از ما با الگو قرار دادن علامه طباطبایی، ساعاتی از روز را به این امر مهم اختصاص دهیم که یکی از ابزارهای کمال انسانی و عنصر اساسی زندگی همه ما است./س

برچسب ها: کتاب ، انسان ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.