ارائه خدمات مستقیم و بی واسطه، دسترسی آسان سهام داران به منابع صندوق، شناسایی مشکلات خاص بخش کشاورزی به تناسب هر منطقه، تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری، بخشی از مزایای ایجاد و تقویت صندوق حمایت از بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن تشکیل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را یکی از اقدامات ارزنده این بخش دانست و گفت: نیاز بنگاه های تولیدی و بویژه واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به تسهیلات و حمایت های ملی، امری بدیهی است.

سیدˈ محمد موسویˈ افزود: ویژگی های خاص جامعه هدف در بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات بانکی اعم از داشتن سند مالکیت مشایی، عدم توانایی در تهیه وثیقه و ... فشارهایی را بر کشاورزان تحمیل می کند که موجب می شود به رغم حمایت های همه جانبه دولت این تسهیلات عملا در اختیار جامعه کشاورز قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه حدود پنج میلیون و 20 هزار تن تولیدات کشاورزی این استان ارزش سالانه ای معادل پنج هزار و 600 میلیارد تومان دارد گفت: برای تحقق اهداف بخش کشاورزی در سال به حدود 800 میلیارد تومان سرمایه در گردش و 300 میلیارد تومان سرمایه ثابت نیاز است که بر اساس تجربه خواهانیم تا این سرمایه را از محل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تامین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، از ایجاد سرمایه پنج میلیارد تومانی در بخش کشاورزی از طریق صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته از محل صندوق توانستیم 60 میلیارد تومان خدمات به جامعه هدف ارایه دهیم.

موسوی افزود: نتایج مطلوب صندوق حمایت از بخش کشاورزی سبب شد تا در همه شهرستان های استان تهران این صندوق را توسعه داده و با حدود 25 میلیارد تومان کمک بلاعوض استانداری تهران و وزیر جهاد کشاورزی برای تامین سهم 49 درصدی پرداخت دولت به این صندوق و پرداخت 51 درصد آن از سوی کشاورزان، صندوقی با 51 میلیارد تومان سرمایه در سال تولیدملی تشکیل شود.

همچنینˈمجتبی شادلوییˈ، رئیس هیات مدیره اتحادیه ملی باغداران کشور، در گفتگو با خبرنگار ما، صندوق توسعه کشاورزی را حامی بزرگ بهره ‏برداران برای توسعه کشاورزی دانست و گفت: تامین و تجهیز منابع مالی کشاورزان، جذب سهامداران جدید، ارتقا اثربخشی و توسعه فعالیت تولیدکنندگان، ارتباط نزدیک با بهره برداران و کشاورزان، نظارت و کنترل اجتماعی بر فعالیت صندوق، دسترسی مستقیم، سریع و کم هزینه بهره برداران به صندوق، پرداخت تسهیلات به کشاورزان در کوتاهترین زمان ممکن با کمترین سود و کمک به ایجاد اشتغال از جمله مزیت های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است./س

برچسب ها: صندوق ، کشاورزان ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.