نبود صنایع تبدیلی انار مینودشت رازمین گیر کرده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان؛ مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی مینودشت با اشاره به رونق کشت انار در منطفه از نبود واحد صنایع تبدیلی انار در شهرستان انتقاد کرد.

موسی الرضا ممشلی افزود: 55 هکتار از اراضی شهرستان مینودشت به انار اختصاص دارد که 20 هکتار آن آبی و 35 هکتار دیمی است.

وی اظهار داشت: انارهای تولیدی منطقه از نوع بومی و ترش بوده و از ارقام مختلف، سبز، زرد و قرمز است.

وی عنوان کرد: همچنان بصورت سنتی از انار برای تولید رب انار استفاده می شود و هر درخت انار بطور متوسط 60 کیلوگگرم محصول می دهد که 25 تا 30 کیلوگرم رب از آن تولید می شود.

ممشلی افزود : با ایجاد صنایع فرآوری در استان می توان فرآورده هایی مانند لواشک، دانه انار، رب از انار تولید کرد و ساخت کارخانه تبدیلی در این بخش به توسعه اشتغال نیز کمک خواهد کرد.

شهرستان مینودشت در شرق گلستان واقع شده است.

,"     باقری اضافه کرد: بالاترین مصرف روغن زیتون را در دنیا، سوریه با مصرف سرانه چهار کیلوگرم در سال دارد، این میزان در ایران 200 گرم است، برآورد اینست که در افق 1404 این میزان را به یک کیلوگرم برسانیم، میزان کشت زیتون در این افق کافی است و حتی مازاد و صادرات از استان نیز خواهیم داشت.

این مسئول سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: از 15 هزار هکتار سطح زیر کشت زیتون استان 10 هزار هکتار در اراضی شیبدار کشت شده و 40 درصد آن به بار نشسته است.

وی یادآور شد: صادرات زیتون به خارج کشور از استان نداریم، اما به استانهای دیگر ارسال می شود که آمار دقیقی از آن در دست نیست./س

برچسب ها: گلستان ، انار ، مینودشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.