كاهش نرخ ارز غير رسمي طلا و سكه

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر از كاهش نرخ طلا در بازارهاي رسمي خبر داد و گفت: با وجود اينكه قيمت هر اونس طلا در بازار جهاني در يك هفته اخير بيش از پنجاه دلار كاهش يافته است اما قيمت طلا و سكه بهار آزادي در داخل ثبات نسبي و حتي اندكي كاهش نشان مي دهد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمد كشتي آراي گفت: با توجه به افزايش قيمت طلا، توليد كنندگان مصنوعات طلا و جواهر آلات به كاهش وزن اين محصولات روي آوردند تا ضمن حفظ همان ظاهر زينتي قبلي، مردم هم بتوانند بيشتر خريد كنند.

وي به بحث كاهش عيار طلا به 14 را يك پيشنهاد خواند و گفت: هم اكنون استاندارد طلايي كه اعمال مي شود عيار 18 است و اين موضوع اگر قرار باشد اجرايي شود بايد به طور جامع و كارشناسي شود.

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با بيان اينكه مصرف طلا در كشور نصف شده است، گفت: پيش از اين عمده خريد طلا و زيورآلات براي زينت و استفاده شخصي بود اما در يك سال اخير عمده خريدها براي ثروت اندوزي و با رويكرد حفظ ارزش دارايي بوده است.

وي افزود: اين روند باعث شده است كه حدود 50 درصد صنف طلا و جواهر سازي در كشور تعطيل شود كه اميدواريم مسئولان در اين باره تدبيرسازي كنند.

كشتي آراي گفت: عمده خريد مردم در بازار طلا و سكه به سمت سكه بهار آزادي گرايش داشته است و اين روند كاهش تقاضاي طلا و جواهر را نشان مي دهد.

وي قيمت سكه تمام بهار آزادي (طرح قديم) را يك ميليون و 215 هزار تومان و طرح جديد را يك ميليون و 225 هزار تومان ، نيم سكه را 618 هزار تومان و نرخ ربع سكه را 310 هزار تومان اعلام كرد و گفت: قيمت سكه هاي يك گرمي هم به 178 هزار تومان رسيده است.

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر قيمت هر گرم طلاي 18 عيار را 124 هزار تومان اعلام كرد و افزود: نوسان قيمت ها نشان مي دهد كه شهروندان بايد براي حضور در اين بازار دقت كافي داشته باشند.

كشتي آراي گفت: اگر پس اندازهاي ما در بخش هاي واقعي اقتصاد بكار گرفته شود به نفع همه خواهد بود./س
برچسب ها: ارز ، قیمت ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
abdolla
۱۵:۲۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۱
باعرض سلام
ممنون میشم اگرهرروزنرخ ارزداخل سایت بزنید
آخرین اخبار