از اول آذر اجرايي مي شود؛

ابلاغ مصوبه قیمت جدید سوخت هوائی به شر كت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام خبر ابلاغ نرخ جدید سوخت هواپیما به این شرکت گفت: نرخ جدید سوخت هواپیما برای پروازهای داخلی 700 تومان و برای پروازهای خارجی به نرخ بین المللی تعیین شده است.

علیرضا ضیغمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: طبق اعلام مصوبه جدید ستاد هدفمندی یارانه ها که به این شرکت ابلاغ شده است، نرخ جدید سوخت هواپیما برای پروازهای داخلی هر لیتر 700 تومان و برای پروازهای خارجی به نرخ بین المللی محاسبه می شود.

ضیغمی تصریح کرد: پروازهای خارجی شامل کلیه هواپیماهای شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی  است که به خارج از کشور سفر می کنند و نرخ سوخت این دسته از پروازها بر پایه نرخ های بین المللی محاسبه خواهد شد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر این که ستاد هدفمندی یارانه ها، ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و سیستم مالیاتی کشور نیاز به نقدینگی حاصل از فروش سوخت هوائی دارند، از شرکت های هواپیمائی درخواست کرد نسبت به ارتباط با بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اقدام کرده و هر چه سریعتر نسبت به انعقاد قراردادهای جدید فروش سوخت اقدام کنند تا هزینه فروش سوخت به این شرکت ها با فاصله حداقل یک هفته ای دریافت شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: بر پایه مصوبه جدید دریافت هزینه سوخت پروازهای خارجی به نرخ بین المللی، چنانچه برای شرکت های هواپیمائی داخلی امکان پرداخت هزینه سوخت به دلار وجود نداشته باشد، سوخت تحویلی برپایه نرخ ارز مبادلاتی محاسبه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این مصوبه که امروز (سه شنبه، 23 آبان) به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ابلاغ شده است، از تاریخ اول آذرماه سال جاری اجرایی خواهد شد./ر
برچسب ها: قیمت ، سوخت ، هوایی ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار