رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، معرفی الگوهای صادراتی موفق را گام موثری در جهت ارتقای جایگاه اقتصادی کشور برشمرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهدبه نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، علی صفرزاده اظهار داشت: تقویت عزم ملی برای صادرات و گسترش فرهنگ عمومی‌ صادرات، معرفی الگوهای صادراتی موفق در عرصه تولید صادرات‌گرا، ارتقای شأن و منزلت اجتماعی صادرکنندگان، گسترش فرهنگ تولید برای صادرات و همچنین تبیین سیاست‌های صادراتی و معرفی توانمندی‌ها و چهره‌های شاخص صادراتی کشور می‌تواند گام موثری در جهت ارتقای جایگاه اقتصادی کشورمان بویژه در سطح منطقه باشد.

وی با بیان اینکه روند صعودی میزان صادرات غیرنفتی، حرکتی ارزشمند به سوی ماندگاری کالاهای صادراتی در بازارهای جهانی و جهش بزرگ در امر صادرات غیرنفتی است افزود: صادرات از عوامل موثر در توسعه اقتصادی کشورها محسوب می‌شود که می‌تواند علاوه بر رشد اقتصادی، موجب افزایش توان رقابت‌پذیری کشورها در عرصه‌های بین‌المللی و پیشرفت روزافزون کشور شود.

صفرزاده تاکید کرد: تولیدکنندگان باید برای در اختیار گرفتن بازارهای منطقه و جهان تلاش کنند و از تمام ظرفیت ‌و توان ‌خود برای بهبود وضعیت صادرات و افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل استفاده نمایند.

وی با تاکید بر ضرورت بیش از پیش حفظ و تقویت توان تولید داخلی اظهار داشت: در شرایط کنونی، طراحی برنامه‌های تجاری بر اساس کاهش سریع سهم نفت در تامین منابع ارزی کشور ضرورت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، هوشمندسازی صادرات با هدف حمایت از تولید داخلی و تنظیم بازار را از مهم‌ترین محورهای اصلی اقدامات جاری برشمرد و گفت: باید به منظور حفاظت و بهره‌مندی حداکثری از منابع ودرآمدهای ارزی غیرنفتی، ساز و کار ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور پیاده سازی شود.

صفرزاده تصریح کرد: بهینه‌سازی تخصیص منابع ارزی به مصارف اولویت‌دار از طریق احصاء نیاز‌های مهم ارزی و مدیریت واردات، تمرکز بر فرایند تخصیص و تامین ارز اقلام اولویت‌دار، حمایت از بخش تولید و تامین نیاز ارزی آن و حذف تقاضای غیرضروری از سبد تقاضای ارزی کشور از مهم‌ترین راهکارهای مدیریت موثر منابع ارزی کشور است./س

برچسب ها: معرفی ، الگوهای ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.