رئيس مركز سلامت محيط و كار معاونت بهداشتي با ابلاغ دستورالعمل ماه محرم به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور خواستار تشديد كنترل و نظارت‌هاي بهداشتي در اين ايام شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر محمد كاظم ندافي در اين دستورالعمل با اشاره به اين كه توزيع نذورات در مراسم عزاداري، مساجد، تكايا و هيات‌ها مي‌تواند احتمال بروز بيماري‌هاي مرتبط با آب و غذا و به ويژه بيماري‌هاي روده‌اي را افزايش دهد از معاونين بهداشتي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي خواسته است تا ضمن برقراري كشيك ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني، كنترل و نظارت‌هاي بهداشتي را در اين ايام تشديد كنند.

رئيس مركز سلامت محيط و كار در اين دستورالعمل تاكيد كرده است هرگونه پخت و پز بايد در مكان‌هايي با شرايط بهداشتي صورت پذيرد و كليه افراد درگير در توزيع، آب، چاي، غذا بايد داراي كارت معاينه پزشكي معتبر باشند.

وي خاطرنشان كرده است: براي پخت و توزيع نذورات از فرآورده‌هاي خام دامي با كشتار مجاز و يا بسته‌بندي شده مورد تائيد سازمان دامپزشكي استفاده شود و همچنين در تهيه و پخت غذا، برنج و مصرف روي سفره‌ها از نمك‌هاي بسته‌بندي يددار تصفيه شده و درپخت غذاها نيز از روغن‌هاي با ترانس پايين داراي مجوز ساخت از وزارت بهداشت استفاده شود.

گفتني است: تهيه و نصب وسايل اطفاء حريق به منظور كنترل و جلوگيري از آتش‌سوزي‌هاي احتمالي در تكايا، مساجد و هيات‌ها و نيز توزيع آب، شربت و يا شير در بين دسته‌هاي عزاداري با ليوان يك بار مصرف و نيز تاكيد بر نصب تابلوها و يا اطلاعيه‌هاي ممنوعيت استعمال دخانيات در مكان‌هاي برگزاري مراسم از ديگر موارد دستورالعمل بهداشتي ماه محرم است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار