تفاهم نامه همكاري مشترك بنياد مسكن انقلاب اسلامي و شواري عالي استانها منعقد شد

تفاهم نامه همكاري مشترك بنياد مسكن انقلاب اسلامي و شوراي عالي استانها در زمينه توسعه و عمران روستاها منعقد گرديد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با توجه به اهداف تشکيل شوراي اسلامي و در راستاي بهره برداري از پايگاه مردمي و توان اجرايي شوراها و دهياري ها در امر تأمين و ساماندهي اقدامات مرتبط با عمران و مسکن روستايي تفاهم نامه اي ميان بنياد مسکن انقلاب اسلامي و شوراي عالي استان ها منعقد گرديد.

اين تفاهم نامه به منظور هماهنگ سازي فعاليت هاي بنياد مسکن انقلاب اسلامي و شوراهاي روستايي و دهياري ها در حوزه توسعه و عمران روستاها منعقد شده است.

براساس اين گزارش، بنياد مسکن در مراحل مختلف تهيه طرح هادي، هماهنگي هاي لازم را با شوراهاي اسلامي و دهياران انجام داده و براي شرکت در کميته فني بررسي طرح ها دعوت شد.

همچنين به منظور تحقق مصوبات طرح هاي هادي روستايي بنياد پس از تصويب طرح يک نسخه از گزارش و آلبوم نقشه هاي طرح هاي مذکور را از طريق فرمانداري و دهياري روستاها ابلاغ خواهند نمود.

**مكاري متقابل در امر تهيه طرحهاي هادي روستايي

براساس اين گزارش، به منظور ساماندهي و نظارت موثر بر هرگونه ساخت و ساز روستايي، دهياري ها ضمن تشکيل پرونده براي متقاضيان و پس از هماهنگي و استعلام ضوابط فني ساخت و ساز براي هر يک از واحدهاي احداثي از بنياد شهرستان در چارچوب مصوبات طرح هادي روستا اقدام به صدور پروانه ساختمان مي نمايند.

**همكاري دو جانبه بنياد مسكن  ودهياري ها د رامر بهسازي معابر روستايي

همچنين دهياران موظف هستند اقدامات کنترلي لازم را برابر مواد 7 و 8 قانون منع فروش و واگذاري اراضي فاقد کاربري مسکوني را انجام دهند.

براساس اين گزارش، با توجه به ضرورت اختصاص تسهيلات و امکانات در اختيار بنياد به ساکنين روستاها و به منظور تقويت نقش و جايگاه دهياري ها در مديريت عمومي روستاها، بنياد و تسهيلات مسکني روستايي را ارايه مي دهند.

همچنين دهياري ها ضمن انجام هماهنگي هاي لازم و توجيه اهالي روستا، آزادسازي مسيرهاي اجرايي را با مشارکت مردم تسريع مي کند.

همچنين با توجه به اهميت تعيين صحيح پروژه هاي اولويت دار اجرايي در روستاها به منظور اجتناب از هرگونه مواضع کاري فعاليت هاي اجرايي بنياد شهرستان با همکاري دهياري و شوراي اسلامي روستا نسبت به اولويت بندي و تعيين مسيرهاي اجرايي و تعريف پروژه ها با توجه به مصالح عموم مردم روستا اقدام مي کنند.

همچنين در راستاي تحقق مصوبات طرح هاي هادي روستايي و در اجراي وظايف بنياد در خصوص زمين روستايي و نيز كمك به انجام وظايف دهياريها، چنانچه  اراضي مربوط به كاربري هاي عمومي روستا در تملك بنياد باشد، طي صورت جلسه اي به صورت رايگان به دهياريها واگذار مي گردد.

بر اين اساس به منظور گسترش حوزه هاي دانش و فناوري در زمينه توسعه و عمران روستاها، دو طرف تفاهم نامه  تمايل خود را در خصوص تعريف عناوين پژوهش هاي مرود نياز وتامين منابع لازم براي تهيه طرح هاي تحقيقاتي مورد نظر اعلام  مي كنند.

**هماهنگي و نظارت در سطح ملي

براساس اين گزارش به منظور  اجراي  بهينه تفاهم نامه ، معاون امور اجرايي واداري شواري عالي استانها ومعاون عمران روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي  مسئوليت اجراي آن را بر عهده مي گيرد.

جلسات اين كارگروه هر سه ماه يكبار به طور  متناوب در شواري عالي استانها و بنياد مسكن انقلاب اسلامي تشگيل مي گردد.

همچنين در صورت نياز به شيوه نامه ها و دستورالعم هاي اجرايي اين تفاهم نامه به صورت مشترك تهيه و جهت اجرا به مبادي ذيربط استاني ابلاغ مي گردد./س
برچسب ها: مسکن ، توسعه ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار