فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: تبیین و تشریح تمدن نوین اسلامی مدّنظر مقام معظم رهبری از ضروریات امروز جامعه است و ماه محرم، فرصتی برای تحقق این مهم است.

ˈسعید افشار نادریˈ در گفتگو خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: در کتب و مراجع مختلف در ارتباط با فلسفه قیام عاشورا دیدگاه های متعددی بیان شده است، اما اکثریت قریب به اتفاق صاحبنظران بر مقوله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فلسفه شکل گیری نهضت حسینی صحه گذارده اند.

وی تصریح کرد: آنچه امروز از اهمیت وافر و فراوانی برخوردار است، در وهله نخست انجام آسیب شناسی به منظور شناسایی عواملی است که عزاداری های این ایام را تهدید می کند و در گام بعد، اینکه چگونه آموزه های دینی را به نسل جدید و مخاطبان انتقال دهیم.

فرماندار فیروزکوه به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: معظم له همواره به تناسب فضای حاکم بر جامعه مطالبی راهبردی ارائه می کنند که یکی از مهمترین آنها مقوله تمدن نوین اسلامی بود.

وی بکارگیری علم و تکنولوژی و مهمتر از آن، رفتار و روابط اجتماعی در محیط های گوناگون را دو فاکتور محقق کننده تمدن نوین اسلامی عنوان و تصریح کرد: ماه های محرم و صفر فرصتی برای تبیین فرمایشات رهبری از تریبون های مختلف، بردن آنها به متن جامعه و نهادینه کردن آنها در اذهان عموم است.

افشار نادری خاطرنشان کرد: انجام این مهم خود به منزله نشان دادن معروف است و پس از آن، دیگر نیازی به برخورد با منکر نیست.

وی ادامه داد: ماه محرم فرصت مغتنمی است که در آن بیشترین مخاطبان را از اقشار و گروه های مختلف جامعه داریم و بایستی از این فضا به شکل بهینه و مطلوب در انجام این دو فریضه بزرگ الهی بهره ببریم.

فرماندار فیروزکوه اذعان داشت: امروز باید در وهله نخست مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را شناخت و پس از آن با دریافت آموزش های لازم، در راستای انتقال آن به دیگران همت گماشت.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکری مؤثر و مطلوب است که در خفا انجام شود و در آن از تحقیر، تهدید و تخریب شخصیت طرف مقابل جلوگیری شود.

افشار نادری در خاتمه با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج، گفت: بسیج یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که توجه به معنویت، اخلاص و . . . به عنوان ویژگی های بارز آن در بُعد کیفی و از سوی دیگر عنایت به تشکیل بسیج 20 میلیونی مدّنظر امام راحل به عنوان چشم انداز بسیج در بُعد کیفی از ضروریات امروز جامعه است./س

برچسب ها: تمدن نوین ، رهبری ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.