چهل و ششمین تور عکاسی " پایگاه عکس چیلیک " بنابر هماهنگی های انجام گرفته، برای ثبت آیین های سوگواری ماه محرم، قصد دارد تا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (4 و 5 آذرماه) در شهرستان خوانسار حضور یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، همسفران مستندنگار این تور همانند دیگر تورهای عکاسی " پایگاه عکس چیلیک " پیش از عزیمت با حضور در دفتر این رسانه با نمایش عکس هایی از مقصد سفر با ویژگی های منطقه و آیین های محلی همچون: آیین پیر سلام، نقاره زنی، شمع گردانی، بیرق چرخانی، سینه زدن، پارچه پوشی حیواناتی چون اسب و شتر، شبیه خوانی های منظوم و ... و توصیه های لازم را در خصوص شرکت در این تور دریافت خواهند کرد.
مهدی سروری کارشناس عکاسی این تور با اعلام این خبر افزود: هجمه ی سنگینی را که هر سال در وسعت عزاداری های رایج در ماه محرم مشاهده می کنیم ما را بر آن داشت تا با تحقیقی جامع نسبت به نوع و نحوه صحیح و اصیل سوگواری حضرت اباعبدالله(ع)، اصحاب و اهل بیت شان، شرایطی را برای دوربین جستجوگر عکاسانی که دغدغه ثبت زیبایی های حماسی این آیین مذهبی را دارند فراهم کرده و آورده های تصویری شان را در قالب نمایشگاهی منتشر و امکان حضور عکاسان را در سایر رقابت های عاشورایی فراهم نماییم.
ایشان با دعوت از تمامی عکاسان و علاقه مندان به عکاسی و ثبت این آیین ها ابراز امیدواری کرد: باور داریم با برنامه ریزی ها و هماهنگی صورت گرفته میان سازمان ها و نهادهای متولی بستری مناسب مهیا شده است تا با نمایش زیبایی ها مقابل خرده فرهنگ های القائی یکی از بهترین سفرهای عکاسی را با حضور عکاسان و علاقه مندان تجربه خواهیم کرد.
مطابق برنامه، همسفران با حضور پیش از موعد (جمعه 8 محرم) در شهرستان خوانسار و دریافت مجوزهای معتبر انفرادی، با راهنمایان محلی همراه شده و از موقعیت های گوناگون عکاسی دیدار می کنند.
عکاسان و همسفران پس از بازگشت به تهران با ارایه عکس های منتخب خود نشستی را جهت نقد و بررسی آثار برگزار کرده و در نهایت با ارزیابی و داوری، نگاه های برتر را به انتخاب همسفران از هدایایی چون: امکان شرکت رایگان در دیگر تورها، اعطای کمک هزینه و چندین بسته کتاب های عکاسی و ... برخوردار می نمایند.
برگزاری نمایشگاهی از عکس های برگزیده همسفران این تور در مرکز فرهنگی شهرستان خوانسار از دیگر برنامه های این تور عکاسی می باشد.
لازم به تاکید است که تمامی مراحل پشتیبانی و برنامه ریزی، حمایت و هدایت گروه عکاسان اعزامی را " پایگاه عکس چیلیک " با همکاری موسسه فرهنگی هنری آوای کلون عهده دار می باشد.
علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این تور با شماره های: 88348824 و 88348825 تماس گرفته و یا به به نشانی: www.Chiilick.com مراجعه نمایند./ي2
برچسب ها: عکاسی ، عاشورا ، خوانسار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار