صدراعظم آلمان در ميان انتقادهاي شديد مردم پرتغال به اين کشور سفر مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو سوئيس ؛ آنگلا مرکل در شرايطي پر تنش براي نخستين بار به طور رسمي به پرتغال سفر مي کند.

اين در حالي است که پارلمان پرتغال پانزده روز پيش بودجه سال 2013 اين کشور را تصويب کرد. در اين بودجه افزايش سي درصدي ماليات بر درآمد پيش بيني شده است.  همزمان نيز صندوق بين المللي پول تلاش هاي خود را براي کمک به پرتغال به منظور کاهش چهار ميلياردي  هزينه هاي دولتي آغاز کرده است.

هنوز حوزه هايي که با کاهش بودجه رو به رو خواهند بود مشخص نشده است اما مردم پرتغال نگرانند کاهش بودجه در بخش آموزش و بهداشت و درمان اعمال شود. تقريبا هر هفته يک تظاهرات در اعتراض به طرح هاي رياضتي در پرتغال برگزار مي شود. امروز نيز قرار بود اعتصاب عمومي در اين کشور برگزار شود. شماري از فعالان اجتماعي قصد دارند در برخي مناطق پايتخت تظاهرات کنند.

البته به دليل اطلاع رساني اندک دولت، مردم از برنامه هاي مرکل در اين سفر آگاه نيستند.
مرکل در پرتغال نيز همانند يونان با انتقادهاي بسياري رو به رو است. مردم پرتغال مرکل را مسئول وخامت شرايط اقتصادي اين کشور و همچنين شريک سياست هاي رياضتي دولت طي چند سال گذشته مي دانند.از ديدگاه مردم پرتغال، آلمان در اروپا يکه تازي مي کند و به فکر مشکلات کشورهاي همسايه خود نيست.
برچسب ها: انتقاد ، مردم ، آلمان ، مرکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار