بر اساس نتایج یک نظرسنجی؛

نیمی از مردم انگلیسی‌ خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد نیمی از مردم انگلیس خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس نظرسنجی که نتایج آن امروز منتشر شد، در صورتی که همه پرسی جدید برگزار شود، نیمی از مردم انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا خواهند داد و تنها یک سوم مردم این کشور با باقی ماندن در این اتحادیه موافقت خواهند کرد.

این نظرسنجی را موسسه «یوگاو» انجام داده و نتایج آن امروز پنج شنبه و یک روز پس از سفر «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به لندن منتشر می‌شود که نتایج این نظرسنجی از اختلاف شدید در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا حکایت دارد.

صدراعظم آلمان در سفر خود به لندن به انگلیس هشدار داد که به اروپا پشت نکند و از دیوید کامرون نخست وزیر این کشور خواست برای جلوگیری از بن بست اروپا با دیگر کشورهای حوزه یورو همکاری کند.

بر اساس نظرسنجی "یوگاو"، 49 درصد انگلیسی‌ها در صورتی که همه پرسی جدیدی برگزار شود به خروج از اتحادیه اروپا رای خواهند داد و فقط 28 درصد با باقی ماندن در این اتحادیه موافق هستند و 17 درصد نیز اعلام کرده‌اند نمی‌دانند چه رأیی در این باره خواهند داد.

این نظرسنجی در آلمان نیز انجام شد و 57 درصد از مردم آلمان اعلام کردند در صورت برگزاری همه پرسی جدید به باقی ماندن در این اتحادیه رای خواهند داد و فقط 25 درصد اعلام کردند که به خروج از این اتحادیه رای خواهد داد.

اختلاف انگلیس و آلمان بر سر بودجه جدید اتحادیه اروپا همچنان در حال افزایش است.

دولت انگلیس مخالفت خود را با افزایش بودجه اتحادیه اروپا اعلام کرده است و بسیاری از احزاب و سیاستمداران این کشور حتی خواستار کاهش بودجه اتحادیه اروپا شده اند.

رهبران آلمان و انگلیس در لندن با یکدیگر دیدار کردند تا اختلافات خود را درباره بودجه یک تریلیون یورویی و تهدید به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا مطرح کنند.

کامرون پیش از این، افزایش بودجه اتحادیه اروپا را مضحک خوانده بود و تهدید کرده بود که اگر به ضرر منافع انگلیس باشد از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

برچسب ها: باشگاه ، انگلیس ، خروج ، اتحادیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار