رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه كاري كه ورزشكاران معلول و جانباز كردند قوی‌کردن اراده‌ها بود، خطاب به آنان گفت: شما افتخارآفرینی کردید و مایه مباهات هستید و نام ملت،‌ انقلاب و کشور را بلند کردید، اما کار مهمتر شما ایجاد بلوغ در اراده ملت است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي امروز (دوشنبه) طی سخنانی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران مسابقات پارالمپیک لندن خطاب به آنان گفت: شما نیز آوازه ملت ایران را در صحنه بین‌المللی نشان دادید و هم اینکه افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران داشتید و باعث سرافرازی کشور شدید.

وي در ادامه افزود: در پارلمان ایران هم نمایندگان با حساسیت مسابقات پارالمپیک را دنبال می‌کردند و با شعف زیاد برای نتایج آن ارزش قائل بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، قهرمانی پارالمپیکی‌های ایران را در اراده ملی کشور موثر توصیف کرد و گفت: به خوبی می‌دانید که عامل مهم پیشرفت کشورها، داشتن یک اراده قوی است، اگر ملتی در راهی که انتخاب کرده اراده محکم داشته باشد با سرعت زیاد هم حرکت خواهد کرد، بسیاری از کشورها منابع زیاد نفت و گاز و امکانات زیادی دارند ولی صاحب تکنولوژی نیستند و نمی‌شود گفت توسعه‌یافته‌اند، آنها منابع‌شان را مصرف می‌کنند و ممکن است ظاهر زندگی‌شان خوب باشد ولی از فقدانی رنج می‌برند و آن نداشتن اراده قوی به سوی پیشرفت است.

لاریجانی در ادامه داشتن روحیه مجاهدانه را از ویژگی‌های ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب توصیف کرد و گفت: مردم ما اراده قوی خود را در صحنه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس به نمایش گذاشتند، آنجا شرایط سختی بود و ملت ایران با مجموعه وسیعی از کشورهای حامی صدام مواجه شد ولی چون اراده قوی داشت موفق شد، اکنون هم صحنه عوض شده و صحنه‌ی پیشرفت اقتصادی و فرهنگی کشورهاست.

وی با اشاره به وجود سنگ‌اندازی‌ها در صحنه بین‌الملل برای کشورمان، خاطرنشان کرد: کاری که شما کردید قوی کردن اراده‌ها بود، ملت می‌بینند افرادی که از نظر جسمی مشکلاتی دارند در میدان بازی کارهای شگفت‌آوری می‌کنند و این ناخودآگاه در ضمیر اجتماعی ملت اثر می‌گذارد و اگر نعمتی داریم چرا برای دستیابی به پیشرفت اراده نکنیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه کار ورزشکاران پارالمپیک باعث افتخارآفرینی کشور شد، ایران را هم بزرگ کرد و از سوی دیگر تاثیر زیادی روی ملت گذاشت تا ملت راه‌های سخت را با اراده‌های مستحکم طی کند.

رئیس قوه مقننه ابراز امیدواری کرد که ورزشکاران پارالمپیک موفق‌تر از گذشته بتوانند در آینده گام بردارند و گفت: قطعاً نمایندگان ملت هم پشتیبان ورزشکاران خواهند بود.

وی با اشاره به اظهارات خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کشور درباره مشکلات مربوط به بودجه فدراسیون جانبازان اظهار کرد: ایشان گفتند نیاز به کار قانونی وجود دارد که ما با صمیم قلب این کار را انجام می‌دهیم، اعضای فراکسیون ورزش یا هیئت رئیسه با شما جلساتی خواهند داشت و کارهای تکنیکی قانونی را انجام می‌دهیم.

رئیس مجلس گفت: پیگیر این خواهیم بود که صاحب قانون مدونی شوید و در بودجه سال آینده هم برای حل مشکل شما کمک‌های خاصی را لحاظ خواهیم کرد.

لاریجانی با اشاره به حضور برخی اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان عضو فراکسیون ورزش و ایثارگران در این جلسه، گفت: این نمایندگان در این جلسه حضور یافتند و ارادت‌شان را به همت والای شما نشان دهند و همه ما از صمیمانه از تلاش مجدانه شما سپاسگزاریم که با همت و استقامت‌تان این افتخار را آفریدید.

انتهاي پيام/س2


برچسب ها: لاریجانی ، المپیک ، مجلس ، لندن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار