بنگاه داران معتقدند بازار خريد و فروش بازار مسکن اين روزها در رکود کامل به سر مي برد و اوضاع و احوال مناسبي ندارد.

گزارشات ميداني خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حاکي از آن است که قيمت خريد و فروش مسکن لحظه به لحظه در حال افزايش است به طوري که در طول يک ماه گذشته بازار خريد و فروش افزايش 30 درصدي را طي اين مدت تجربه کرده است.

براساس اين گزارش يکي از بنگاه داران واقع در منطقه کامرانيه با بيان اينکه بازار مسکن در رکود کامل به سر مي برد گفت: نوسانات ارزي در بازار مسکن وجود دارد و بيشترين افزايش قيمت ها را تاکنون تجربه کرده است.

وي با اشاره به اينکه اکثر خريداران و سرمايه گذاران سرمايه هاي خود را به سمت اين بازار سوق داده اند افزود: در حال حاضر هيچ خريد و فروشي صورت نمي گيرد و بسياري از فروشندگان براي ثبات قيمت ها دست به معامله نمي زنند.

يکي ديگر از مشاوران املاک واقع در فرمانيه با بيان اينکه بازار مسکن در حال حاضر در رکود تورمي به سر مي برد افزود: بازار مسکن در حال حاضر بدترين نوع بازار را تجربه مي کند.

وي ادامه داد: مؤجر و مستأجري در اين ميان قادر به تصميم گيري براي خريد و يا فروش مسکن خود نيستند.

* افزايش 50 درصدي قيمت مسکن

يکي ديگر از بنگاه داران بازار مسکن در طول دو ماه گذشته افزايش قيمت 50 درصدي را تجربه کرده است افزود: در حال حاضر افزايش قيمت مسکن به صورت ساعتي صورت مي گيرد به طوري که معامله براي فروشنده و خريدار با اما و  اگرهاي زياد صورت مي گيرد.

* فروشنده واقعي مسکن وجود ندارد

اين مشاور املاک با بيان اينکه فروشنده از فروش مسکن خود به دليل ضرر و زيان پشيمان مي شود گفت: در حال حاضر فروشنده و يا مالک واقعي در يک معامله ساده نمي توان يافت.

وي در ادامه تصريح کرد: تمام نقدينگي کشور به سمت بازار مسکن در  حال حرکت است و قيمت ملک همچنان پله هاي صعود را يکي پس از ديگري طي مي کند.

در ادامه يکي ديگر از مشاوران املاک واقع در خيابان فرشته با بيان اينکه بازار مسکن در اين منطقه رونق زيادي داشته افزود: در چند ماه گذشته قيمت ملک افزايش 30 درصدي را تجربه کرده است.

وي در ادامه گفت: قيمت ملک در اين منطقه کمتر از 10 ميليون تومان در هر مترمربع نيست و در برخي از مناطق به 15 تا 16 ميليون تومان در هر  مترمربع نيز مي رسد.

اين مشاور املاک در ادامه گفت: با وجود افزايش قيمت همچنان خريداران در اين منطقه تمايل زيادي به خريد دارند ولي متأسفانه فروشنده واقعي وجود ندارد.

اين مشاور املاک دليل نابساماني مسکن را ناشي از نوسانات ارزي کشور عنوان کرد و گفت: در صورت ثبات ارزي در کشور باز هم قيمت مسکن روند روبه کاهش را نخواهد داشت./عب
برچسب ها: بازار ، مسکن ، خرید ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار