بي صلاحيتي گروه هاي مرجع موظف به تعيين سير مطالعاتي براي تمامي اقشار سني كشور، مخرب است.

حميد قبادي مشاور سابق معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه بي صلاحيتي گروه هاي مرجع مخرب است، افزود: گروه هاي موظف به تعيين سير مطالعاتي كشور براي تمامي اقشار سني مرجع بوده و صلاحيت آن ها بسيار مهم است.
وي در ادامه گفت: موضوع سير مطالعاتي در مسير توسعه كتابخواني مبحث مهمي بوده و در سال هاي پس از شكوفايي انقلاب اسلامي توسط آثار شهيد مطهري و فعاليت برخي از نهادهاي ادبي و دانشگاه ها در صدر مباحث مرتبط با ترويج و تبليغ فرهنگ كتاب و كتابخواني قرار گرفته است.
مشاور سابق معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به فعاليت هاي دانشگاه امام صادق(ع) در راستاي عرضه آثار شهيد مطهري در قالب سير مطالعاتي اشاره كرد و اظهار داشت: در چند سال اخير نيز گروه هاي تبليغي و ترويجي زيادي به مسئله تعيين سير مطالعاتي پرداخته اند.
قبادي تصريح كرد: از نكات ديگري كه در كنار صلاحيت گروه هاي موظف به تعيين سير مطالعاتي كشور اهميت يافته مي توان به توانايي و آگاهي گروه ها براي تعيين اين سير با توجه به نياز اقشار مختلف جامعه و شناخت موضوعات مشخص قابل جايگيري در سير مطالعاتي اشاره كرد.
قبادي گفت: با اين نگرش امروزه تعداد گروه هاي مرجع كافي نبوده و اما گروه هاي تبليغي و ترويجي گامهاي بزرگي در جهت تعيين سير مطالعاتي برداشته اند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر استانداردسازي سير مطالعاتي در اولويت اول و گسترش كمي گروههاي در اولويت دوم قرار دارد.
لازم به ذكر است از گروههاي فرهنگي موظف به تعيين و تعريف سير مطالعاتي كشور مي‌توان به نهاد كتابخانه هاي عمومي اشاره كرد./ي2
برچسب ها: قبادی ، هفته کتاب ، گروه ، مرجع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.