جدال تیم های ایران و ازبکستان در استادیوم آزادی حکم مرگ و زندگی برای این دو تیم را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان:

گرچه تیم ملی ایران توانست در تهران تیم ملی کره‌ی جنوبی را با تک گل جواد نکونام شکست دهد و با هفت امتیاز در کنار تیم فوتبال کره جنوبی قرار گیرد اما بدون تردید شکست کره جنوبی در تهران پایان راه صعود ایران پس از چند سال به جام جهانی برزیل نیست.

حال به نظر می‌رسد تیم های ملی ایران و ازبکستان شانس‌های اصلی برای تکیه زدن به رتبه‌ی دوم این گروه ‌باشند و دیدار این دو تیم در تهران در ورزشگاه آزادی تعیین کننده است.

از طرف دیگر این دو تیم هر دو در سئول میهمان تیم ملی کره‌ی جنوبی هستند و با توجه به شرایط هر سه تیم ، باید روی کاغذ نتیجه‌ی یکسانی را برای ایران و ازبکستان متصور بود .

تنها تفاوت بازی‌های آینده‌ی دو تیم در این است که ایران در دوحه باید به مصاف قطر برود و ازبکستان میزبان تیم ملی قطر است.

بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که این بازی می‌تواند اختلاف دو امتیازی ایران و ازبکستان را در جدول رده‌بندی فعلی جبران کند تا دیدار چهارشنبه‌شب این دو تیم در آزادی حکم مرگ و زندگی برای دو تیم داشته باشد .

در این بین دعوت دو کرمانی برای حضور در دیدار مقابل ازبکستان از نکاتی است که باید به آن اشاره کرد، پس تصمیم گرفتیم که نظر این دو بازیکن را نیز در مورد بازی حساس کشورمان با ازبکستان جویا شویم.

مدافع ملی پوش مس کرمان

پیروزی مقابل ازبکستان مسیر صعود به جام جهانی را هموار می کند

مدافع ملی پوش مس کرمان گفت: با برتری برابر ازبکستان شرایط و بستر لازم برای موفقیت و صعود تیم ملی به رقابت های جام جهانی فوتبال را هموارتر خواهیم کرد.

شجاع خلیل زاده امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در این فصل از مسابقات مصدومیت های فراوانی را تجربه کردم و این مسئله موجب شد تا نتوانم در جمع ملی پوشان حضور یابم .

وی افزود: خوشبختانه با رفع مصدومیتم در چند دیدار گذشته توانستم در خدمت مس کرمان باشم و رضایت کادر فنی را جلب نمایم، البته مس در این چند دیدار هم نتایج خوبی را بدست آورده و قطعا ادامه این روند می تواند به خروج این تیم از موقعیت کنونی در جدول کمک کند.

خلیل زاده با ابراز رضایت از روند تمرینات تیم ملی اظهار داشت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم همه به دنبال یک هدف هستیم و آن هم موفقیت تیم ملی کشورمان است.

وی تصریح کرد: البته در این بین سختی هایی نیز وجود دارد و باید آن ها را متحمل شویم، که امیدوارم حاصل و نتیجه برگزاری این اردو و تعطیلی لیگ برتر، موفقیت تیم ملی و برتری برابر ازبکستان باشد.

خلیل زاده گفت: باید بر مبنای دستورات و برنامه های کادر فنی در تمرینات تیم ملی حرکت کنیم ، البته تمرینات کی روش این روزها شور و نشاط خاصی را در بین نفرات دعوت شده به تیم ملی ایجاد کرده است .

خلیل زاده اظهار داشت: همه بازیکنان به دنبال این هستند تا توانایی خود را به رخ سرمربی تیم ملی بکشانند و با برتری برابر ازبکستان مسیر صعود تیم ملی به جام جهانی را هموار تر کنند.

وی با بیان اینکه سطح فوتبال ما در آسیا برتر از ازبکستانی هاست، گفت: قطعا حریف در ورزشگاه آزادی بازی تدافعی را در دستور کار خود قرار می دهد و ما برتر از ازبک ها هستیم ، باید از همان دقایق نخستین با حملات متعدد بر روی دروازه آنها عرصه را بر حریف تنگ کنیم تا 3 امتیاز این دیدار را بدست آوریم.

خلیل زاده افزود: برتری در این دیدار و کسب سه امتیاز کمک زیادی به تیم ملی می کندو .تیم در دور برگشت مسابقات حساسی را در پیش رو دارد.

وی گفت: قطعا ذخیره این سه امتیاز به جمع اندوخته های قبلی کمک زیادی در هموارتر شدن صعود تیم ملی به جام جهانی خواهد کرد.

حسن زاده:

با حمایت هواداران ازبکستان را شکست می دهیم

مهاجم ملی پوش مس کرمان معتقد است تیم ملی فوتبال کشورمان با حمایت همه جانبه هوادارانش می تواند ازبک ها را در وررزشگاه آزادی شکست دهد.

احمد حسن زاده امروز در گفت وگو خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، با اشاره به آغاز تمرینات تیم ملی کشورمان از هفته گذشته ، اظهار داشت: تمرینات خوبی را طی چند روز گذشته انجام داده ایم، همه نفرات حاضر در اردو از انگیزه بالایی برخوردارند و همه می خواهند تا در موفقیت تیم ملی کشور سهیم باشند.

وی افزود: مصدومیتم کاملا برطرف شده است و تا قبل از اعلام اسامی نفرات دعوت شده تصور نداشتم تا به اردو دعوت شوم.

حسن زاده گفت: مصدومیت اخیر باعث شده بود تا نتوانم برای مس به میدان روم، اما خوشبختانه سرمربی تیم ملی من را به اردو دعوت کرد و باید از کی روش به خاطر حس اعتمادش تشکر کنم.

حسن زاده در خصوص دیدار تیم ملی با تاجیکستان گفت: قطعا این بازی با برنامه و هدف قبل انتخاب شده است.، این تیم سبک بازی اش به ازبکستانی ها نزدیک است و قطعا بازی برابر این حریف می تواند به کادر فنی و بازیکنان کمک کند.

مهاجم ملی پوش مس کرمان در ادامه با اشاره به دیدار حساس تیم ملی در برابر ازبکستان، گفت: تیم ملی می تواند در این دیدار نیز سربلند باشد، ازبک ها قطعا در ورزشگاه آزادی با ترس و واهمه بازی می کنند اما نباید از آنها غافل شد، امیدوارم همچون دیدار مقابل کره جنوبی در دیدار 24 آبان نیز هواداران پر شور، تیم ملی را تنها نگذارند.

وی در خصوص مس کرمان و وضعیت این تیم گفت: خوشبختانه در 3 دیدار اخیر تیم صنعت مس کرمان نتایج خوبی را کسب کرده،هرچند که اعتقاد دارم بچه ها می توانستد نفت آبادان را در این شهر شکست دهنداما امیدوارم مس نیز در ادامه مسابقات با برتری برابر فجر سپاسی به جایگاه و وضعیت مناسب تری در جدول دست یابد.

شجاع خلیل زاده و احمد حسن زاده دو بازیکن تیم فوتبال صنعت مس کرمان هم اکنون در اردوی تیم ملی کشورمان حضور دارند.

نکته ای که در پایان مهم است پیروزی هر کدام از این دو تیم در آزادی به منزله کناررفتن تیم دیگر از کسب سهمیه نیست بلکه مسیر بازنده این دیدار برای راهیابی به رقابت های جام جهانی فوتبال دشوار تر می شود .

به نظر می رسد تیم های لبنان و قطر دیگر شانسی برای صعود به رقابت های جام جهانی در برزیل ندارند اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست./س

گزارش از : محمدعلی موحدی

برچسب ها: گزارش ، ایران ، ازبکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.