امضاي تفاهم نامه بين بيمه مرکزي و سازمان توسعه تجارت

به منظور گسترش پوشش هاي بيمه اي در حوزه صادرات و تجارت خارجي و ايجاد بسترهاي لازم براي تعامل بين فعالان حوزه تجارت خارجي و صنعت بيمه امروز تفاهم نامه اي بين سازمان توسعه تجارت ايران و بيمه مرکزي منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محورهاي منعقد شده در اين تفاهم نامه شامل موارد زير است:
* شناسايي نيازهاي بيمه اي فعالان بخش صادرات و تجارت خارجي توسط سازمان توسعه تجارت و ارايه پيشنهاد مشخص به بيمه مرکزي
* تبادل اطلاعات و دانش فني در حوزه هاي بيمه و تجارت خارجي
* تعامل با بيمه مرکزي در خصوص اضافه شدن بندهاي بيمه اي در موافقت نامه ها و تفاهم نامه هاي منطقه اي و بين المللي و همکاري مستمر در خصوص نحوه اجراي آنها
* فراهم نمودن زمينه مناسب براي توسعه همکاري ها بين رايزنان بازرگاني و مستشاران بيمه اي
* همکاري متقابل براي برگزاري همايش هاي تخصصي و کاربردي

ماده دوم اين تفاهمنامه هم شامل اجرايي شدن محورهاي همکاري و انجام پيگيري هاي لازم تا حضور نتيجه با حضور نمايندگان سازمان توسعه تجارت ايران، بيمه مرکزي، اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران، صندوق ضمانت صادرات ايران، سنديکاي بيمه گران و پژوهشکده بيمه تشکيل مي شود.

در ادامه محمد کريمي رئيس کل بيمه مرکزي ايران با تاکيد بر استمرار تعامل بين بيمه مرکزي و سازمان توسعه تجارت و سنديکاي بيمه ايران در توسعه بيمه هاي تجاري در کشور گفت: تجاري که اقدام به صادرات مي کنند براساس اين تفاهم نامه از سوي بيمه مرکزي، تجارت و سرمايه گذاري ايراني ها در خارج و خارجي ها در ايران با حمايت صنعت بيمه مورد پشتيباني و حمايت ويژه قرار مي گيرد.

وي تصريح کرد: براي آمادگي بيمه در بازرگاني بين المللي به منظور پوشش ريسک هاي موجود در آن شرايط و همين طور ابزارهاي بيمه اي در حوزه تجارت خارجي در حال تدوين است که به علت توقع فعالان عرصه تجارت خارجي نقش صنعت بيمه به صورت انفرادي و کنسرسيومي از اهميت ويژه اي در پوشش بيمه اي تجارت خارجي دارد.

به همين منظور کارگروهي تهيه شده که اقدامات اجرايي خودش را به زودي اعلام خواهد کرد تا پيش نويش آئين نامه هاي مورد نياز به موقع تهيه شود.

در ادامه حميد صافدل رئيس سازمان توسعه تجارت با تاکيد بر اين نکته که بيمه نقشي موثر در توسعه  تجارت خارجي دارد گفت: بيمه ها باعث ثبات در روابط تجاري کشور آن هم در دنياي امروز مي شوند.

وي تصريح کرد: هيچ تجارتي امروزه بدون حضور بيمه در کنار خود موفق نيست، بيمه راهي مطمئن براي تجارتي موفق است، کمتر از دو دهه قبل از تشکيل صندوق ضمانت صادرات، حوزه بيمه وارد عرصه روابط تجاري و بازرگاني شده بود که با ظرفيتي کمتر از 3 ميليارد دلار کار مي کرد ولي الان با ظرفيت بالغ بر 40 ميليارد دلار تجارت خارجي ما در حال فعاليت است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار