ارومیه/

افزایش 2 برابری ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از افزایش دو برابری ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در منطقه شمال‌غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، کوروش محمودیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگ‌ترین انبار نفت شمال‌غرب کشور تا پایان امسال در ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این پروژه ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در منطقه شمال‌غرب کشور افزایش می‌یابد.

وی افزود: بزرگ‌ترین انبار نفت شمال‌غرب کشور در زمینی به مساحت 50 هکتار ساخته می‌شود که از ظرفیت ذخیره‌سازی 119 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی برخوردار است.

محمودیه با بیان اینکه این انبار در 20 کیلومتری شهر ارومیه در حال ساخت است، اضافه کرد: این پروژه در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهر‌ه‌برداری برسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این انبار را حدود 400 میلیارد ریال اعلام کرد.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اظهار داشت: دو مخزن با ظرفیت 5 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین سوپر، 11 مخزن سقف شناور شامل دو مخزن با ظرفیت 22 میلیون و 600 هزار لیتر بنزین، چهار مخزن با ظرفیت حدود 45 میلیون لیتر نفت سفید و سه مخزن با ظرفیت حدود 35 میلیون لیتر گازوئیل در این انبار پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، در این انبار 38 نقطه برای تخلیه و بارگیری نفتکش‌ها و دو مخزن آتش‌نشانی هر کدام به ظرفیت 3.5 میلیون لیتر و سیستم پیشرفته آتش‌نشانی وجود دارد.

انبار نفت شمال‌غرب کشور در حالی در دست احداث است که این منطقه به لحاظ استراتژیک و هم‌جواری با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان از شرایط منحصربه فردی برخوردار بوده و با بهره‌برداری از این طرح ارومیه به یکی از قطب‌های اصلی تأمین نفت شمال‌غرب کشور تبدیل می‌شود./س

برچسب ها: نفتی ، ارومیه ، پیش بینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.