بخش خصوصي همكار ماست و تعامل با اين بخش براي مديريت استان حائز اهميت است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، علیرضا ذاکراصفهانی در نشست مشترک با مسئولان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در محل استانداری اصفهان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی سبب خروج از بحران‌های اقتصادی حاکم بر کشور می‌شود.

استاندار اصفهان در این جلسه اظهار کرد: اگر در گذشته، بخش دولتی نگاهی بازدارنده به بخش خصوصی داشت در سال های اخیر با فرهنگ سازی در این زمینه، چرخش مثبتی نشان داده است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته فعالیت‌های بسیاری در سطح کشور و به ویژه در استان در راستای تغییر نگرش این دیدگاه‌ها به بخش خصوصی شکل گرفته است، تصریح کرد: فرهنگ اعتماد و پذیرش بخش خصوصی باید در جامعه ایجاد شود.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت استان تمام تلاش‌های لازم را برای پذیرش بخش خصوصی در اقتصاد استان انجام داده است، ادامه داد: ما اینک بخش خصوصی را به عنوان همکار خود معرفی می کنیم و می کوشیم اطلاعات و مطالبات این بخش را به اجرا درآوریم.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی بیش از ما درگیر مسائل اقتصادی است و از مشکلات و چالش‌های اقتصادی موجود در سطح جامعه اطلاعات بیشتری دارد، اذعان داشت: در نتیجه این بخش مشکلات را بهتر درک می کند و چالش ها و نقاط آسیب و قوت را می شناسند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به نقطه مطلوب در بخش مباحث اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در دل تهدید‌های حاکم بر کشور فرصت‌های بسیاری وجود دارد و باید با تدبیر‌ مناسب تهدید‌های موجود در سطح جامعه را به فرصت تبدیل کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه اصفهان از ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف برخوردار است، گفت: تحریم‌ها و تهدید‌های موجود در کشور سبب خود‌کفایی ایران می‌شود و خلاقیت‌ها و نوآوری‌‌های نخبگان کشور خریداران بسیاری دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به دانش فنی ویژه‌ای که در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: اصفهان می‌تواند در راستای رشد و بالندگی کشور حرفها برای گفتن داشته باشد و با توجه به اینکه امروز استان ما به عنوان قطب رادار کشور تلقی می‌شود، می‌تواند نقش قابل توجهی در فناوری‌های دفاعی کشور ایفا کند.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه در حال حاضر زیر‌دریایی کشور در استان اصفهان در حال ساخت است، ادامه داد: اصفهان در بخش نانو‌فناوری نیز رتبه خوبی در سطح کشور دارد، کریدور موشک در اصفهان تولید می‌شود و مؤسسه رویان اصفهان رتبه هشتم دنیا را در تولید سلول‌های بنیادی و شبیه‌سازی دارد./س

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.