رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان از توليد افزودنی بهبود دهنده قیر ((BR01 توسط شركت پارس پيوند دانا از شركت هاي دانش بنیان مستقر در اين شهرك خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، دكتر محمود شيخ زين الدين اظهار كرد: افزودنی((BR01 ماده‌ای با پایه آلی است که با توجه به ساختار شیمیایی خاص خود سبب افزایش استحکام و مقاومت دمایی قیر می‌شود.

وي اضافه کرد: اين افزودني به صورت نمونه آزمايشگاهي تولید و پس از انجام موفق آزمون‌های اولیه به بازار عرضه شده است.

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان با بيان اينكه این افزودنی به صورت کریستال قهوه‌ای رنگ با دمای ذوب 85°C می‌باشد، ادامه داد: افزودنی(BR01) به سادگی با ساختار قیر در هم آمیخته و باعث افزایش تغییر در نقطه نرمی قير می‌شود.

وي عنوان كرد: قطبیت بالای این افزودنی باعث افزایش مقاومت حرارتی قیر شده و کاربرد آن را در نقاط و استان هاي گرمسيري بهبود مي‌بخشد.

شيخ زين الدين با بيان اينكه برای استفاده از (BR01)، آن را دردمای 150°c به آرامی به مخلوط قیر اضافه نموده تا یک ترکیب همگن ایجاد شود، گفت: این ترکیب علاوه بر افزودني در آسفالت‌ها، در عایق‌های حرارتی و رطوبتی نيز كاربرد دارد.

گفتني است، شركت پارس پيوند دانا از آبانماه سال 1388 در پارك علم و فناوري استان اصفهان- شيخ بهايي مستقر شده است و در زمينه شيمي و صنايع شيمايي فعاليت مي نمايد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.