سرپرست معاونت صنایع دستی اداره ‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از ارسال پرونده هشت هنر صنعت دستی هنرمندان این استان برای دریافت نشان بین‌المللی مرغوبیت صنایع دستی ( مهر اصالت یونسكو ) به تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مهرداد رئیسی با اعلام این خبر اظهار داشت: تولیدات نمدی، گلیم، قالیچه، گلیم گبه و ملیله از صنایع دستی هنرمندان این استان برای دریافت نشان بین المللی مرغوبیت است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره ‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: داوری بین المللی تولیدات صنایع دستی استان های كشور، بیست و چهارم آبانماه با حضور داوران داخلی و بین المللی در تهران برگزار می شود.

گفتنی است؛ اعطای نشان مرغوبیت صنایع دستی در سال 2000 میلادی به طور مشترك از سوی سازمان یونسكو و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی پایه گذاری شد و به دنبال موفقیت های كسب شده، این طرح در سراسر دنیا گسترش یافت.

مهر اصالت یونسکو، با هدف حمایت از صنایع دستی و اشتغال زایی بیشتر، در سال 2001 میلادی، به صورت آزمایشی در منطقه جنوب شرقی آسیا اجرا شد و پس از آن در سال 2004 در آسیای مركزی و غربی و جنوبی ادامه یافت و در سال 2006 نیز با گسترش به آسیای شرقی و جزایر كارائیب، به مهم ترین پروژه یونسكو در حوزه صنایع دستی تبدیل شد.

این نشان در آسیا با همكاری سازمان های منطقه ای، برای ارزیابی و كارشناسی صنایع دستی كشورها اعطاء می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.