مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: برداشت برنج رتون در بیش از 340 هکتار از اراضی پرورش رتون شرق مازندران در شهرستان نکا شروع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران حسن سلیمی افزود : پیش‌بینی می‌‌شود از سطح 340 هکتار از این اراضی، بیش از 390 تن شلتوک از این اراضی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا  افزود: در سال جاری بیش از 10 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان نکا به زیر کشت برنج رفت که از این سطح بیش از 6 هزار هکتار به ارقام محلی و طارم و 4 هزار هکتار به ارقام پرمحصول اختصاص یافت.

سلیمی گفت: می‌شود در مجموع در سال جاری بیش از 55 هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری این شهرستان برداشت شود.

وی همچنین با اشاره به اختصاص اراضی شیبدار نکا در مناطق بالادست روستایی افزود: با ایجاد تبدیل اراضی شیبدار به باغات، شاهد رونق بخش کشاورزی در روستاهای بالادست هزارجریب نکا هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: در سال گذشته بیش از 20 هکتار از زمین‌های کشاورزی هزارجریب نکا به باغ تبدیل شده و پیشرفت مناسبی نیز در تولیدات کشاورزی باغی داشته‌ایم.

سلیمی افزود: با تغییر الگوی کشت در اراضی شیبدار، این اراضی شیبدار به باغات موثر تبدیل شده و با اجرای این طرح گام مهمی برای حفظ و تثبیت خاک و ایجاد فضای سبز و افزایش تولیدات باغی ایجاد شده است.

وی گفت: برای آبیاری این باغات نیز مشکلی وجود ندارد و تحت عنوان آبیاری قطره‌ای 85 درصد تسهیلات بلاعوض توسط دولت برای اجرای این طرح، اختصاص می‌یابد و 15 درصد توسط باغداران پرداخت می‌شود./ب

برچسب ها: آغاز ، شرق ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.