استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت:این استان از ظرفیت ها و توانمندی های چشمگیری در بخش های مختلف برخوردار است كه می بایست برای توسعه این بخش ها زمینه را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سید' حسین صابری ' شنبه شب در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی كهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری در بخش های صنعت، كشاورزی، منابع طبیعی و گردشگری در رشد و توسعه همه جانبه استان نقش بسزایی داشته باشد.
وی بیان كرد: سالانه 50 هزارتن سیب از باغ های این كهگیلویه و بویراحمد برداشت می شود كه از این میزان تنها برای 9 هزارتن آن ظرفیت ذخیره سازی در سرخانه وجود دارد.
صابری با اشاره به اینكه تاكنون یك هزار و 900 تن سیب در سردخانه های كهگیلویه و بویراحمد ذخیره شده اظهار داشت:دو سوم سردخانه ها نیز خالی بوده و این روند مطلوبی نیست.
وی ابراز داشت: مابقی سیب برداشت شده باغداران توسط استان های همجوار با قیمت بسیار پایین خریداری می شود كه این امر ضایع شدن حق باغداران استان است.
صابری افزود: باید تلاش كرد تا باغ های سیب موجود در كهگیلویه و بویراحمد حفظ و تقویت شوند و حداقل 20 درصد محصول سیب برداشتی در این استان برای شب عید ذخیره شود.
وی گفت: حدود 700 هزار نفر در كهگیلویه و بویراحمد یارانه دریافت می كنند كه می توان با ساماندهی یارانه آنها چرخه اقتصادی استان را فعال كرد و سود حاصل از آن را نیز به مردم برگرداند.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: چهار اولویت مهم در بخش های مختلف برای توسعه استان پیش بینی شده است كه می بایست در این بخش ها برنامه های اساسی و زیربنایی تدوین شود.
صابری توسعه بخش كشاورزی،ایجاد صنایع پایین دستی نفت،گاز و پتروشیمی، ایجاد صنایع تبدیلی كشاورزی و صنعتی و توسعه صادرات و گردشگری را برای پیشرفت استان ضروری دانست.
وی بیان كرد: تاكنون در این بخش ها اقدام اساسی برای رشد و توسعه همه جانبه انجام نشده است كه می بایست از تمام ظرفیت های كهگیلویه و بویراحمد با كمك بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی تحولی در این راستا بوجود آورد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی یاسوج نیز گفت:با توجه به تحریم های گسترده كشورهای غربی علیه كشور و فشارهای ناشی از این تحریم ها سیاست اتاق بازرگانی یاسوج همدلی با دولت در این شرایط حساس و ویژه است.
'جبار كیانی' افزود: نقش دولت در حمایت از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی همانند گذشته بی بدیل بوده و امیدواریم این حمایت ها بیش از پیش موجب تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله كشور شود.
وی بیان كرد:اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی یاسوج با تمام توان آمادگی دارد تا با همكاری دولت نسبت به سرمایه گذاری در بخش های مختلف در توسعه و آبادانی كهگیلویه و بویراحمد گام بردارد.
در پایان این نشست و در بخش اتحادیه های پیشنهادی اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی،اتحادیه تولید كنندگان محصولات باغی، خانه صنعت و معدن و اتحادیه مرغداران كهگیلویه و بویراحمد به عنوان اعضای اصلی شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت انتخاب شدند./ب

برچسب ها: سرمایه ، خصوصی ، باغداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.