احزاب در هفته‌اي كه گذشت با رويدادهاي جالب و خواندني همراه بود كه مرور آن خالي از لطف نيست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، جمعه هفته گذشته يعني 19 آبان ماه همايش طرح مناسك بدون حضور چهره‌هاي شاخص اصلاحات در هتل المپيك تهران برگزار شد.


مدعوين همايشي که به مراسم عروسي و ختم رفته بودند/خاتمي چون "لات" و "عزي" در راس جريان اصلاحات

مصطفي کواکبيان دبيرکل حزب مردم سالاري بعد از اينکه پشت درهاي بهارستان ماند با ارائه طرح مناسک روياي منسجم کردن اصلاح‌طلبان را در سر پروراند.

از افرادي همچون مجيد انصاري عضو شوراي مرکزي مجمع روحانيون مبارز، نجفقلي حبيبي رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي اصلاحات، غلامحسين کرباسچي دبيرکل کارگزاران سازندگي، مسعود پزشکيان، عباس عبدي، الياس حضرتي، ابراهيم اصغرزاده، محمدرضا تابش، حسين کمالي، محسن مهرعليزاده، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگيري و محمدعلي نجفي براي حضور در اين همايش دعوت شده بود که آنان حضور نيافتند و کواکبيان نيز براي توجيه عدم حضور مهمانان خود گفت: مدعوين به عروسي و ختم رفته‌اند.

گويا عدم حضور اين افراد در همايش طرح مناسک، "نه" بزرگي به کواکبيان و طرحش بود.

صلواتي که به نمايندگي از اصلاح‌طلبان اصفهاني در اين همايش سخن مي‌گفت با بيان اينکه اصلاح‌طلبان در داخل نظام هستند، افزود: اصلاح‌طلبان ادعايي براي انجام فعاليت‌هايي خارج از نظام ندارند و ملت ما بايد يکپارچه در انتخابات آتي حضور پيدا کند.

وي ادامه داد: ما کمتر از رامني نيستيم که به رقيبش پيروزي در انتخابات را تبريک گفت.

*موضع‌گیری علیه دولت احمدی‌نژاد هنر نیست/ باید به سراغ خاتمی برویم

قدرت‌الله عليخاني مشاور پارلماني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز با حضور در اين همايش و وارد کردن انتقاداتي به دولت‌هاي نهم و دهم گفت: مشکلات را چندین بار گوشزد کردیم اما گوش شنوایی وجود نداشت و همان حرف‌هایی را که ما می‌زدیم امروز بعضی از اصولگرایان تندتر می‌زنند.

وي ضمن تعريف و تمجيد از محمد خاتمي، ادامه داد: ما باید به سراغ خاتمی برویم چرا که اصلاحات به نام وی ثبت و ضبط شده است.

*همايشي براي حمايت از سران فتنه و تخريب اصولگرايان

از جمله حاشيه‌هاي که مي‌توان به آن اشاره کرد انتقاد تند از رئيس‌جمهور و کف و جيغ زدن براي سران فتنه 88 بود، هنگامي سخنرانان نامي از سران فتنه مي‌بردند حاضرين در همايش كف و سوت مي‌زدند اما اين در حالي است كه چهره‌هايي همچون خاتمي تا پيش از اين از لزوم صف‌بندي با جريان جنبش سبز و سران فتنه دم مي‌زد.

البته چنين اظهارنظرهايي هم از سوي خاتمي نوعي استراتژي يك گام به عقب و دو گام به جلو محسوب مي‌شود.

*خاتمي چون "لات" و "عزي" در راس جريان اصلاحات

سخنرانان با محوري مشترك خاتمي را تنها نجات‌دهنده اصلاحات مي دانستند و حاضرين نيز هرگاه اسمي از خاتمي برده مي‌شد كف مي‌زدند.

*تيغ انتقادات بي اساس و يک طرفه منتجب‌نيا بر تنه دولت احمدي‌نژاد

منتجب‌نيا وضعيت كشور را در عرصه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و بين‌المللي ناگوار توصيف كرد و ادامه داد: وضعیتی که در کشور در عرصه ‌های سیاسی، اقتصادی و بین‌الملل حاکم است شرایط ناگواری است که همه دلسوزان نظام برای این موضوع نگران هستند.

*منت‌ گذاري عضو اعتماد ملي بر ملت ايران

حق‌شناس عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي در اظهاراتي جالب توجه مدعي شد که بعد از انفجار برج‌هاي دو قلو پيام تسليت خاتمي به بازماندگان اين حادثه، موجب عدم حمله به کشورمان شد!

عليرضا محجوب نماينده اصلاح طلب مجلس و دبيركل خانه كارگر يكي ديگر از سخنرانان همايش بود كه با اشاره به اینکه نه با سیاه‌نمایی و نه با بزرگنمایی موافق نیستم، اظهار داشت: باید بگویم که عملکرد مجلس ششم نیز در مقوله اقتصاد قابل قبول نبود و این موضوع ادامه پیدا کرده که وضعیت فعلی کشور را بوجود آورده است.

*عصبانيت کواکبيان از فتنه‌گر خواندن اصلاح‌طلبان

هنگامي که تريبون به کواکبيان رسيد، گفت: امروز اصلاح‌طلبان را با فتنه‌گران مساوي مي‌دانند؛ خودشان فتنه‌گر هستند.

وي در ادامه سخنراني خود در اين همايش ادامه داد: طرح مناسک را به خاطر تجربه تلخ سال 84 ارائه کردیم چرا که من معتقدم ما اصلاح‌طلبان احمدی‌نژاد را تحویل جامعه دادیم.

محمد علي اماني با راي اکثريت بيش از دو سوم آراي، عنوان قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی انتخاب شد.(مشاهده متن خبر)

محسن رضایی دبير ممع تشخيص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره اصلاح قانون انتخابات مي‌گويد كه طرح اصلاح قانون انتخابات و به طور کلی تدوین سیاست‌های کلی انتخابات تاکنون در مجمع تشخيص مصلحت مطرح نشده است.

وي همچنين معتقد است كه انتخابات سال آینده با قوانین جدید اجرايي نخواهد شد و اگر هم تغییری در این قوانین ایجاد شود در انتخابات آینده هیچ تاثیری نخواهد داشت.

محمد زارع فومني دبير كل جبهه مردمي اصلاحات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از ارائه برنامه‌هاي 2 کانديداي انتخابات آتي به شوراي راهبردي جبهه مردمي اصلاحات خبر داد.

فاطمه آليا عضو شوراي مركزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از ديدار جبهه پايداري با آيت‌الله مصباح در آينده نزديك خبر داد.

لازم به ذكر است كه اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي به صورت پيوسته ديدارهايي را با حضرات آيات مصباح و خوشوقت دارند.

محسن مهرعلیزاده رئیس سازمان تربیت‌بدنی دوران اصلاحات كه نامش در ميان كانديداهاي احتمالي انتخابات آتي رياست‌‌جمهوري نيز وجود دارد، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هنوز برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری هیچ‌گونه تصمیمی نگرفته‌ام

وي معتقد است كه راحل‌هاي بهتري نيز براي اجماع اصلاح‌طلبان از طرح مناسك كواكبيان وجود دارد.

مهرعليزاده همچنين در ادامه درباره حضور خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری و بازگشت وي به عرصه سیاسی کشور مي‌گويد: خاتمی منتظر است فضا مناسب شود تا در این‌باره تصمیم‌گیری کند.(مشاهده متن كامل گفتگوي مهرعليزاده با باشگاه خبرنگاران)

اين هفته نيز همچون هفته‌هاي گذشته بحث سوال از رئيس‌جمهور در محافل رسانه‌اي مطرح بود.

مير تاج‌الديني كه معاون پارلماني احمدي‌نژاد است درباره طرح سوال از رئيس‌جمهور به خبرنگار ما گفت: تعداي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرح سوال از رئيس‌جمهور را به مصالح اقتصادي كشور نمي‌دانند و در حال پيگيري هستند تا از طريق راهي قانوني بتوانند، اين طرح را منتفي كنند.(مشاهده متن كامل خبر)

نجفقلي حبيبي رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي اصلاحات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره جلسه هفته گذشته شوراي هماهنگي اصلاحات گفت: در اين جلسه مصوب شد تا مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان در 27 و 28 دي‌ماه برگزار شود كه در اين مجمع درباره انتخابات آتي و كيفيت حضور اصلاح‌طلبان تصميم‌گيري مي‌شود.

برخي از اصلاح‌طلبان معتقدند كه بايد خاتمي به كانديداي جريان اصلاحات در انتخابات آتي مهر تاييد بزند اين مسئله با  واكنش‌هاي متفاوتي از سوي اصلاح‌طلبان روبه رو شد؛ اصلاح طلباني همچون اكبر اعلمي كه سابقه نمايندگي مجلس در دوره ششم را در كارنامه خود دارد معتقد است كه اصلاح‌طلبان حامي خاتمي قدرت تشخيص ندارند.(متن گفتگوي اعلمي با باشگاه خبرنگاران)

اما چهره‌هايي همچون فاطمه راكعي دبيرکل جمعيت زنان مسلمان نوانديش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران نيز بر ضرورت تاييد كانديداي جريان اصلاحات از سوي خاتمي تاكيد كرد.

برخي رسانه‌ها اخباري را مبني بر ديدار انتخاباتي هيات رئيسه جبهه پيروان خط امام و رهبري با آيت‌الله يزدي منتشر كردند كه پيگيري‌هاي خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نهايت تكذيبه اين خبر را در پي داشت.(متن كامل خبر)

اما برخي منابع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از احتمال ديدار هيات رئيسه جبهه پيروان با اعضاي جامعه مدرسين در جمعه اين هفته خبر دادند.

مجيد انصاري عضو مجمع روحانيون مبازر هفته گذشته گفتگويي را با يكي از روزنامه‌هاي كشور انجام داد كه واكنش‌هايي را در محافل مختلف در پي داشت.

وي در بخشي از اين گفتگو بدون اشاره و توجه به خواست مردم در حماسه 9 دي براي محاكمه سران فتنه مي‌گويد: حتما از جناب آقاي ميرحسين موسوي و آقاي كروبي بايد رفع حصر شود و اين مطالبه جدي و دائمي اصلاح‌طلبان است!

باشگاه خبرنگاران طي گزارشي به بررسي  ادعاهاي مجيد انصاري پرداخته است(1)

تا انتخابات رياست‌جمهوري آتي چيزي حدد هفت ماه باقي مانده است و از هم‌اكنون شايعاتي درباره كانديداتوري چهره‌هاي مختلف مطرح مي شود اما محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با خبرنگار ما گفته كه خاتمي كانديداي انتخابات نخواهد شد.

نشست مشترك دبيران استاني جامعه اسلامي مهندسين پنج شنبه 25 آبان‌ ماه با حضور باهنر و محوريت انتخابات آتي در دفتر جامعه اسلامي مهندسين برگزار خواهد شد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار