سیل دومین پدیده خطرساز در بیرجند به شمار می رود

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ ، معاون عمرانی فرماندار شهرستان بیرجند در کارگروه سیل و طغیان رودخانه شهرستان بیرجند با اشاره به وجود سیلاب های متعدد در مسیرهای ورودی بیرجند اظهارداشت: پدیده سیل پس از زلزله شهر بیرجند را تهدید می کند که نیازمند برنامه ریزی های جامع از سوی مسئولان است.

مهدی رونقی با بیان اینکه با پیگیری ها و اقدامات چند سال اخیر و برنامه ها و مطالعاتی در این خصوص توسط شرکت آب و فاضلاب افزود: در این راستا طرح های آبخیزداری و اقدامات شهرداری در خصوص روان سازی رودخانه ها، اصلاح جداول و افزایش ضریب ایمنی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش های اعتباری نیز طی سال های اخیر توجه خاصی شده است، اظهارداشت: اجرای طرح های آبخیزداری در سال 88 منجر به بهبود وضعیت بیرجند در کنترل سیلاب ها شده است.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه برنامه های مدیریت سیلاب باید به صورت کارشناسی شده، طراحی و ارائه شود، عنوان کرد: در این راستا مطالعات کنترل سیلاب جنوب شهر بیرجند انجام شده است

رونقی با اشاره به اینکه همچنین مطالعات کنترل سیلاب حوزه اسفهرود شمال شهر بیرجند انجام و تصویب شده است، یادآور شد: این عملیات هم اکنون در مرحله اجرا بوده و از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار است./ب

برچسب ها: دومین ، پدیده ، خطرساز ، بیرجند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.