پشت پرده استعفاي رئيس "سيا"، آغاز رزمايش گسترده مدافعان آسمان ولايت4 از روز دوشنبه، طرح اصلاح قانون انتخابات در مجمع تشخيص مصلحت، پشت‌ پرده توقف ثبت سفارش اولويت‌هاي 9 و 10، مذاکره ایران و آژانس در سطح کارشناسی و سفر اعضاي كميسيون امنيت ملي به تركيه از مهمترين عناوين خبري روز شنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري امروز(شنبه) به اين شرح است:



سفر اعضاي كميسيون امنيت ملي به تركيه/ بررسي راه‌هاي آزادي گروگانهاي ايراني در گفتگو با مقامات ترک
عضو هيئت دوستي پارلماني ايران و تركيه از سفر قريب‌الوقوع اين هيئت به تركيه براي بررسي راه‌هاي آزا‌دسازي گروگانهاي ايراني در سوريه خبر داد.



مذاکره ایران و آژانس در سطح کارشناسی است/ بازدید از مراکز هسته‌ای در دستور کار قرار دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جزییات مذاکره ایران و آژانس گفت: این نشست در سطح کارشناسی بوده و در خصوص مسائل فنی برگزار خواهد شد



آژانس اگر بدنبال جاسوسي نيست، مي‌تواند از مراكز هسته‌اي بازديد كند
دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ادعاي آمانو مبني بر عدم همکاري ايران با NPT جو سازي است چراكه برگزاري نشست در ايران نهايت همکاري است.



كميسيون امنيت ملي دور جديد مذاكره آژانس و ايران را بررسي مي‌كند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جزییات و صحت و سقم دور جديد مذاكره آژانس و ايران از طریق دستگاه دیپلماسی پيگيري مي‌کنيم.



پشت‌ پرده توقف ثبت سفارش اولويت‌هاي 9 و 10/ فرصت استثنايي براي توليد‌کنندگان داخلي
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: اميدواريم به‌زودي بتوانيم سرمايه در گردش واحدهاي توليدي را از محل 10 درصد صندوق توسعه ملي به توليد‌کنندگان بدهيم؛ به‌دليل متوقف شدن ثبت سفارش اوليت‌هاي نهم و دهم که از کالاهاي پرمصرف و کم‌دوام مردم بوده‌اند يک فرصت استثنايي را براي توليد‌کنندگان داخلي کشور براي توليد اين کالاها فراهم کرده است.



نظام حاكم بر جهان در دوره اي خشونت را به ويتنام و ديكتاتوري را بر ايران تحميل كرد
رئيس‌جمهور با بيان اينكه نظام حاكم بر جهان كه اتاق فرمان آن در دفاتر سرمايه‌داران غربي است، همان نظمي است كه در دوره‌اي خشونت‌ را به كشور ويتنام و ديكتاتوري را بر ملت ايران تحميل كرد، گفت: نظام موجود در جهان امروز نيز با پيشرفت ملت‌هاي مستقل مخالف است؛ البته امروز اين نظام در بخش‌هاي گوناگون به بن‌بست رسيده و پايان عمر آن نزديك است.



هنوز اصلاح قانون انتخابات در مجمع تشخيص مصلحت مطرح نشده است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات و به طور کلی تدوین سیاست های کلی انتخابات تاکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نشده است.



مدعوين همايشي که به مراسم عروسي و ختم رفته بودند/خاتمي چون "لات" و "عزي" در راس جريان اصلاحات
روز گذشته در هتل المپيک همايش "تبيين طرح مناسک" بدون حضور چهره‌هاي شاخص اصلاحات برگزار شد که با حاشيه‌هايي پررنگ‌تر از متن همراه بود.



پهپاد متجاوز بار ديگر موجب سرشکستگي آمريکايي‌ها شد
مسئول بسيج دانشگاه علوم و تحقيقات با بيان اينکه فرار پهپاد متجاوز بار ديگر موجب سرشکستگي آمريکايي‌ها شد، گفت: اين مسئله که نيروهاي اطلاعاتي ما مي‌توانند پيشرفته‌ترين تسليحات نظامي غرب را زمين‌گير کرده و مانع فعاليت آزادانه آنان شوند امري است که هر متجاوزي بايد به آن توجه ويژه داشته باشد.



برگزاری یادواره 21 هزار شهید کارمند/ 70 درصد کارمندان تا پایان سال 92 عضو بسيج خواهند شد
رئیس بسیج ادارات کشور از برنامه‌ریزی برای بسیجی شدن 70 درصد از کارمندان ادارات کشور تا پایان سال 92 خبر داد.



رزمايش گسترده مدافعان آسمان ولايت4 از روز دوشنبه آغاز مي‌شود
رزمايش گسترده مدافعان آسمان ولايت4 از روز دوشنبه(22 آبان‌ماه) با محوريت پدافند هوايي برگزار مي‌شود.



آمریکا صلاحیت عضویت در شورای حقوق بشر را ندارد/ توصیه به اعضای سازمان ملل
سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با صلاحیت نداشتن آمریکا برای عضویت در شورای حقوق بشر گفت: قطعنامه تأسیسی شورای حقوق بشر تنها به کشورهایی اجازه عضویت در این شورا را می‌دهد که دارای پرونده روشن و مثبت حقوق بشری باشند.



اعمال تابعيت منفي در قانون مجازات جديد/ صلاحيت دادگاه ايران بر رسيدگي به جرايم ايرانيان خارج از کشور
يک قاضي دادگاه کيفري گفت: در قانون مجازات اسلامي جديد بحث تابعيت منفي نيز پذيرفته شده‌ که البته تابعيت منفي خلاف اصل صلاحيت سرزميني است و طبق اين قانون هر ايراني خارج از کشور مرتکب جرم شود، دادگاه ايران صالح به رسيدگي است.



حبس و جزاي نقدي براي سوءاستفاده كنندگان از اطلاعات شخصي
رئيس اسبق اتحاديه كانون وكلاي دادگستري گفت: سوءاستفاده سايت‌ها از اطلاعات شخصي افراد تحت عنوان جرايم رايانه‌اي، كلاهبرداري و جعل بررسي مي‌شود.



پشت پرده استعفاي رئيس "سيا" چيست؟

استعفاي ديويد پترائوس، رئيس سازمان جاسوسي آمريکا به دليل روابط نامشروع تعجب بسياري از کارشناسان و مقامات آمريکايي را برانگيخته است زيرا قرار بود وي اين هفته در مقابل کميته‌هاي اطلاعاتي سنا و مجلس نمايندگان آمريکا پيرامون اتفاقات مرگ سفير آمريکا در ليبي و عملکرد سيا شهادت دهد.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار