انهدام دو باند شکارچیان زنده گیری پرندگان شکاری در فارس و تشریح برنامه های محیط زیست برای تسهیل صدور مجوز های زیست محیطی از مهمترین اخبار اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس دو باند از شکارچیان متخلف که اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری در استان فارس می کردند با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان فارس دستگیر شدند.

کامران اسلاملو فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس در این رابطه گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان فارس طی هفته گذشته شش نفر متخلف و شکارچی را دستگیر و تحویل مقامات قضایی دادند.

وی ادامه داد: گروه اول در منطقه آباده طشک در نزدیکی تالاب بختگان و گروه دوم در منطقه خرامه در نزدیکی تالاب کمجان دستگیر شدند که این افراد با استفاده از تورافکنی و رها سازی پرندگان دست آموز اقدام به زنده گیری پرندگان با ارزش شکاری کرده تا این پرندگان را به کشورهای حاشیه خلیج فارس انتقال دهند اما قبل از شروع به شکار و زمانی که در حال تور اندازی برای گرفتن طعمه بودند با اقدام به موقع نیروهای یگان دستگیر شدند.

اسلاملو اضافه کرد: از این متخلفان تعدادی قمری وتور زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در این رابطه گفت: هدف نهایی شکارچیان زنده گیری پرندگان شکاری ،عمدتا پرندگانی چون بالابان و بحری و... است که شکارچیان با استفاده ابزاری از پرندگانی چون قمری و کبوتر اقدام به این عمل سودجویانه می کنند واین اداره کل قطعا با متخلفان طبق قانون برخورد می کند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: پرندگان شکاری با ارزش عمدتا در مناطق کنار تالابی دیده می شوند این پرندگان از نظر ارزش حفاظتی جزء گونه های در معرض خطر انقراض محسوب می شوند و شکارچیان امنیت زیستگاه این گونه های با ارزش را تهدید می کنند بنابراین ماموران یگان حفاظت محیط زیست در این مناطق با آگاهی بیشتری اقدام به گشت و کنترل می کنند تا از سودجویی متخلفان جلوگیری شود.
برچسب ها: شکارچی ، پرنده ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.