مجموعه قوانين،‌ مقررات و هنجارهاي حوزه پاسداري از ميراث فرهنگي ناملموس در كشورهاي منطقه با تاسيس مركز مطالعات منطقه اي پاسداري از ميراث معنوي در آسياي غربي و مركزي شناسايي مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ مسعود علويان صدر، معاون ميراث فرهنگي كشور در مراسم راه اندازي مركز مطالعات منطقه اي پاسداري از ميراث فرهنگي ناملموس كه صبح امروز در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد، گفت: قاره كهن، پرجمعيت و سرشار از تنوع فرهنگي است. آسيا در زمينه ميراث فرهنگي جز قاره هاي پر ظرفيت و بسيار فعال است.
وي افزود: در اين ميان پيشرفت و فراگير شدن موضوع ميراث فرهنگي ناملموس به طور عمده در گرو نقش آفرين كشورهاي آسيايي است.
علويان صدر تصريح كرد: در تاثير و علاقه كشورهاي آسيايي به حوزه ميراث فرهنگي ناملموس تنها ذكر اين نكته كافي است و آن اينكه از ميان پنج مركز منطقه اي مقوله دو، يونسكو در موضوع ميراث فرهنگي ناملموس چهار مركز در اين قاره مستقر هستند.
رئيس مركز منطقه اي مطالعات پاسداري از ميراث فرهنگي ناملموس در آسيايي غربي و مركزي بيان كرد: اين مركز چهارمين مركز مطرح در آسيا و پنجمين آن در سطح جهان است.
وي اظهار داشت: حوزه جغرافيايي فعاليت اين مركز آسياي غربي و مركزي تعيين شده و علت انتخاب آن نگاهي تخصصي به شبهات فرهنگي منطقه است.
علويان صدر ادامه داد: اهداف اين مركز شامل برنامه ريزي و هدايت مطالعاتي در موضوع پاسداري از ميراث فرهنگي ناملموس در سطح منطقه، شناسايي مجموعه قوانين، مقررات و هنجارهاي حوزه پاسداري از ميراث فرهنگي ناملموس در كشورهاي منطقه و اشاعه از آنهاست.
معاون ميراث فرهنگي گفت: اميدواريم كه در سال آينده دومين نشست شوراي حكام مركز برگزار مي شود با گزارش پربار از فعاليتهاي انجام شده طي سال نخست مركز و ديگر ملل منطقه حاضر شويم./ص
برچسب ها: جلسه ، نشست ، میراث ، معنوی ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار