مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه گفت: برای نخستین بار نرخ طلاق در استان کرمانشاه کاهش یافت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

وی با بیان اینکه در تلاشیم ازدواج و طلاق را نیز به‌روز به ثبت برسانیم، افزود: هماهنگی‌های لازم در راستای به‌روزرسانی دفاتر ثبت ازدواج و طلاق در حال انجام است و این دفاتر نیز به سیستم‌های ثبت آنلاین این وقایع تجهیز می‌شوند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه میزان ازدواج رخ داده در استان را 11 هزار و 522 واقعه برشمرد و گفت: سال گذشته در 6 ماهه اول سال 12 هزار و 24 واقع ازدواج رخ داده است که در مقایسه با سال 91 میزان ازدواج 10 درصد کاهش را در سال‌جاری نشان می‌دهد.

وی با اشاره به میزان طلاق رخ داده در سال 91، افزود: در 6 ماهه نخست سال 91، هزار و 798 واقعه طلاق رخ داده است که در مقایسه با سال گذشته که 2 هزار و 128 واقعه بوده‌، 15.5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

جودی با بیان اینکه برای نخستین بار است که نرخ طلاق در استان کرمانشاه کاهش یافته است‌، تصریح کرد: در سال گذشته از هر 12 ازدواج 2 طلاق صورت می‌گرفت و این در حالی است که در سال 91 از هر 12 ازدواج 2 مورد آن منجر به طلاق می‌شود.

وی آخرین آمار نرخ رشد جمعیت در استان را کمتر از یک درصد عنوان کرد‌.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه در ادامه به 5 نام منتخب اول دختر و پسر اشاره کرد و گفت: فاطمه‌، زهرا، ستایش، باران و آتنا 5 اسم اول دختر و امیرعلی، محمد طاها، محمد، امیرحسین و امیررضا 5 اسم پسری هستند که بیشترین فراوانی را دارند. /س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.