دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ادعاي آمانو مبني بر عدم همکاري ايران با NPT جو سازي است چراكه برگزاري نشست در ايران نهايت همکاري است.

سيد باقر حسيني نماينده زابل، زهک و هيرمند در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: صحبت‌ها و گزارشاتي که NPT و آمانو در مورد ايران ارائه مي‌دهند مغرضانه است و احتمالا مي‌خواهند به نوعي ايران را تحت فشار قرار دهند تا به اصطلاح بتوانند مذاکرات را پيش ببرند.

وي در ادامه افزود: آمانو به دنبال حقيقت نيست چراكه حقيقت را مي‌داند و از تمامي سايت‌ها و مراکز ما هم بازديد کرده‌اند و اين امر مسئله‌ جديدي نيست و وقتي که هم ايران را متهم به عدم همکاري مي‌کنند و هم براي برگزاري نشست برنامه ريزي مي‌کنند بايد بدانند که برگزاري نشست در ايران نهايت همکاري است.

حسيني تصريح کرد: زماني که ما متوجه شديم که آژانس به دنبال افشاي اطلاعات هسته‌اي ايران است و مي‌خواهد آن‌ها را در اختيار بيگانگان قرار دهد با احتياط عمل كرديم اما متاسفانه غرب مي‌خواهد با اين بهانه بر جمهوري اسلامي فشار وارد کند تا شايد به اهدافشان در منطقه خاورميانه دسترسي پيدا کنند.

عضو امنيت ملي خاطر نشان کرد: اگر بدانيم که هيئتي كه براي مذاكرات به ايران مي‌آيند به دنبال سوء استفاده نيستند، اجازه بازديد آنان از مركز هسته‌اي خود را مي‌دهيم چراكه ما به دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم که بخواهيم چيزي را مخفي کنيم.

وي همچنين تصريح كرد: فعاليت هسته‌اي ايران از اول شفاف بوده و هست ولي بايداطمينان کامل پيدا کنيم که مامورين و نمايندگان آژانس به دنبال افشاي اطلاعات هسته‌اي ايران نيستند.


گفتني است؛‌ نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر دور برگزاری جدید مذاکرات ایران و آژانس در تاریخ 13 دسامبر (23 آذر) در تهران را تأیید کرده است.

روز گذشته،‌ آژانس بین المللی انرژی اتمی طی بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات ایران و آژانس روز 13 دسامبر مصادف با 23 آذر ماه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آمانو ، افشای ، اطلاعات ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار