عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران که بر دکترین اصلاح سازمان‌های بین‌المللی و تغییر مکانیزم‌‌های تصمیم‌گیری مدیریت جهانی پافشاری دارد، باید از فرصت پیش‌آمده در ریاست بر جنبش غیر‌متعهد‌ها نهایت بهره‌برداری را کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ هادی شوشتری افزود: سایر کشور‌های عضو این جنبش، می توانند با همیاری به تغییرات ساختاری در سطح سازمان‌های فرا ‌دولتی دست یابند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، درباره اتهامات بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در مورد برنامه هسته‌ای ایران، با بیان اینکه قدرت‌های غربی به رهبری واشنگتن در تلاش هستند تا پرونده هسته‌ای ایران را مفتوح نگه دارند.

وی افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قدرت‌های غربی به رهبری واشنگتن در تلاش هستند تا پرونده هسته‌ای ایران را مفتوح نگه دارند.

وی اظهار برنامه هسته‌ای ایران را دارای منطقی ثابت و عقلایی خواند که ضمن پایبندی و عمل به تکالیف مندرج در معاهده ان.پی.تی.، حقوق مسلم هسته‌ای را در چارچوب مقررات بین‌المللی، مطالبه می‌کند.

شوشتری ساختار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مبتنی بر توزیع نابرابر قدرت خواند و تصریح کرد: بر اساس استاندار‌های مندرج در حقوق بین‌الملل، کشور‌های عضو یک سازمان بین‌المللی همچون آژانس، از حقوق برابر و هم‌ترازی برخوردار هستند و باید بستر‌های مناسبی برای ایجاد دگرگونی های زیربنایی در ساختار سازمان ملل و مدیریت جهانی ایجاد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: جمهوری اسلامی ایران الزامات و ضوابطی در تداوم مذاکرات با آژانس و گروه ۱+۵ دارد که باید از سوی مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رعایت شود.

علی اصغر سلطانیه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت های هسته ای ایران، گفت:‌در کنفرانس آژانس که دو هفته دیگر آغاز می‌شود موضوع تغییر ساختار و مکانیزم تصمیم گیری در آژانس مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت./س

برچسب ها: انرژی ، هسته ای ، صلح آمیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.