نخستین مرکز رشد خوشه های تخصصی تا پایان این هفته در استان گیلان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: موافقت اصولی تاسیس این مرکز از وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و جهاد کشاورزی دریافت شده است.
محمود بهمنی با اشاره به تنوع موضوع‌های تحقیقاتی در زمینه
های کشاورزی و منابع طبیعی در این استان گفت: مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه‌های صنعتی، تا پایان این هفته در رشت رسما آغاز بکار می کند.
 وی ،
این مرکز را مسئول تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی پژوهشگران گیلانی دانست و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به پارک علم و فناوری در این مرکز مستقر می‌شود و فرصت بسیار ارزشمندی برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها فراهم می‌آید.
 
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان همچنین ، از راه‌اندازی واحد استانی ثبت بذر و نهال کشاورزان و پژوهشگران تا پایان امسال خبر داد و اظهار داشت: وزارت علوم و جهاد کشاورزی مجوز ایجاد این واحد را صادر کرده است.
بهمنی با بیان اینکه دستاوردهای کشاورزی و منابع طبیعی گیلان تاکنون قابلیت تجاری‌سازی نداشته است یادآورشد: استان‌های گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی به دنبال ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی هستند.
وی گفت: تبدیل دانش فنی به ثروت با هدف اشتغالزایی و ارتقای معیشت کشاورزان انجام می‌شود و افراد می‌توانند ایده مورد نظر خود را به مرکز رشد واحدهای فناور و کشاورزی و منابع طبیعی گیلان ارائه و آن را عملیاتی کنند./
ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.