کارشناس شبکه فاکس نيوز گفت : افرادي مانند مايک مولن که صاحب تجربه هستند، مي توانند جايگزين او شوند، مايک مولن از افراد قابل اعتماد در دستگاه اطلاعات آمريکا است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز، ديويد پترائوس مدير سيا پس از اعتراف به داشتن ارتباط نامشروع، با ارسال نامه اي با رئيس جمهور از اين سمت استعفا کرد.
در نامه پترائوس آمده است: به عنوان همسر و رئيس سازماني اين چنين، اين رفتار پذيرفتني نيست.
رفتن پترائوس خبر غافلگيرکننده اي بود اما مسئله اي که اکنون مطرح است اين است که چه کسي جايگزين او مي شود. اين نگراني وجود دارد که برخي افراد سودجو از اين خلاء قدرت در دستگاه اطلاعات آمريکا بخواهند بهره برداري کنند.
کنار رفتن پترائوس در برهه اي رخ داده است که بررسي ها در خصوص حوادث بنغازي ادامه دارد. همچنين ناآرامي هاي گسترده اي در خاورميانه گزارش مي شود.
سرهنگ رالف پيترز تحليلگر راهبردي فاکس نيوز در اينباره گفت: نکته اي که جالب توجه است اين است اين خبر بلافاصله پس از انتخابات منتشر مي شود. تعبير من اين است که دولت از اين خبر ناخشنود است. اين خبر مدت ها قبل فاش شده بود اما به نظر مي رسد تصميم بر اين بوده است که خبر اين رسوايي پس از انتخابات اذهان را به خود مشغول کند. در عين حال يک نکته حائز اهميت است و آن اينکه کشور با رفتن پترائوس در معرض خطر نيست، افرادي مانند مايک مولن که صاحب تجربه هستند، مي توانند جايگزين او شوند، مايک مولن از افراد قابل اعتماد در دستگاه اطلاعات آمريکا است.
اين تحليلگر در بخش ديگري از سخنان خود درباره پترائوس گفت: پترائوس در سيا محبوبيت زيادي نداشت زيرا در مسير پيشرفت خود افراد زيادي را زير پا له کرد و اين احتمال دارد که يکي از اين افراد سابقه روابط غيراخلاقي او را فاش کرده باشد.
برچسب ها: بین الملل ، سیا ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار