یاسمن بوستانی که زیبایی اش با پسماندهای زباله تکمیل می شود و اما...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بوستان یاسمن در منطقه 8 شهرداری تهران که در سال 1378 تأسیس و مساحت آن 11 هزار و 38 متر مربع و در خیابان گلبرگ غربی تقاطع اتوبان شهید باقری واقع شده است که 300 متر مربع از فضای این بوستان به بوستان بازیافت اختصاص داده شده است.

داخل حوض این بوستان نهنگی وجود دارد که تا مدت ها پیش آنجا تنها بود اما به تازگی بوستان جدیدی مثل خرگوش، اسب، گاو، گوزن، خروس و مرغ که از جنس خودش یعنی مواد بازیافتی در چند قدمی خود پیدا کرده است و الان این نهنگ به ظاهر ناراحت و غمگین دیگر تنها نیست.

رئیس اداره بازیافت حوزه معاونت امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 8 گفت: المان هایی که به تازگی در فضای 300 متر مربع در این بوستان نصب شده اند از زائدات آهن، لاستیک خودرو، کاشی، قطعات ماشین، موتور، قوطی و کاغذ به شکل حیوانات توسط یک هنرمند ساخته شده است.

المان های نصب شده که به شکل حیوانات اند خرگوش از کاغذ و روزنامه های باطله، اسب از قطعات ماشین و موتور، گلو از قوطی ها، خروس از تایر ماشین، گوزن از سرامیک شکسته، مرغ از سیم و نهنگ از پت شیشه نوشابه ساخته شده اند.

کاظمی با اشاره به المان های نصب شده در این بوستان گفت: این حیوانات درگیری های ذهنی بسیاری برای خانواده ها و بخصوص فرزندان بوجود آورده است که باعث شده است میزان مراجعه آنها به غرفه های بازیافت 10 درصد افزایش یابد.

برخی از شهروندان این منطقه گفتند: باید در کنار حیوانات تابلوهای شناسایی وجود داشته باشد تا زمانی که فرزندان از ما سوال می کنند که این حیوانات از چه موادی ساخته شده اند ما بتوانیم پاسخگو باشیم.سطل های تفکیک زباله در این بوستان قرار داده شود تا مردم از همین بوستان یاد بگیرند که زباله های خود را تفکیک کنند، دانش آموزان مدارس را برای اردو به این بوستان بیاورند تا آنهااز نزدیک با این مواد آشنا شوند، تئاتر و نمایش در خصوص بازیافت برای فرزندان برگزار شود و در نتیجه این بوستان به فرهنگ سازی نیاز دارد.

وی گفت: تابلوهای شناسایی در حال ساخت است و به زودی در کنار حیوانات نصب می شود سطل های تفکیک زباله جایگزین سطل های زباله معموملی خواهد شد و در اسرع وقت تئاتری در خصوص بازیافت برگزار می شود تا مردم و بخصوص فرزندان از نزدیک با بازیافت پسماندها آشنا شوند.

گفتنی است، بازیافت پسماندها به فرهنگسازی و آموزش در بین مردم و بخصوص فرزندان نیاز دارد چون بازیافت زباله ها به محصولاتی با کاربردهای مشابه و یا جدید تبدیل می شوند تا از اتلاف منابع و سرمایه های ملی جلوگیری به عمل آید./ز

برچسب ها: ماشین ، بوستان ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار