اعطای تسهیلات و اجرای 23 طرح در نشست اعضای كارگروه توسعه كشاورزی شهرستان بروجن به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

فرماندار شهرستان بروجن در این نشست از توسعه باغات، مكانیزه كردن آبیاری زمین های كشاورزی، توسعه طرح های دامداری و دامپروی و اختصاص اعتبار برای برقی شدن چاه های كشاورزی را از مهم ترین طرح های مصوب در این نشست برشمرد.

فتاح كرمی افزود: تاكنون 221 طرح در بخش های كشاورزی و دامداری در كارگروه توسعه كشاورزی شهرستان بروجن به تصویب رسیده است كه از این تعداد، 62 طرح با اعتبار 17 میلیارد و 328 میلیون ریال در بانك های عامل برای دریافت تسهیلات پذیرفته شده است.

وی اضافه كرد: از ابتدای سال جاری تاكنون به 56 طرح در بخش كشاورزی و دامداری با 16 میلیارد و 175 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

سرپرست اداره جهادكشاورزی بروجن نیز در این نشست، یكی از مشكلات موجود در روند پرداخت این تسهیلات را ناكافی بودن میزان سهم آورده متقاضی عنوان كرد و افزود‌: بدهی‌های معوق و یا چك‌های برگشتی متقاضیان سبب طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات می‌شود.

روح اله معتمدی، با بیان ضرورت توسعه صنعت كشاورزی در این شهرستان، تصریح كرد: رونق كشاورزی، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار و عمران و آبادانی مناطق روستایی می شود.

وی افزود: هم اكنون 192 شعبه در بخش بروجن و 29 شعبه در بخش بلداجی مراحل تكمیل پرونده و پرداخت تسهیلات كشاورزی را برای متقاضیان انجام می دهند.

شهرستان بروجن، 6 شهر، 42 روستا، و 119 هزار نفر جمعیت دارد و مركز آن در فاصله 62 كیلومتری شهرکرد؛ مركز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.