امام جمعه بجنورد گفت: مهمترین وظیفه مسئولان حفظ وحدت وپرهیز از اختلاف است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با گرامي داشت روز خانواده و تکريم بازنشستگان، به اهميت خانواده از نظر اسلام به ويژه جايگاه زن پرداخت و گفت: از منظر اسلام، زن و مرد مکمل يکديگرند که هر يک ويژگي هاي خاص خود را دارند و بايد به آن ويژگي ها افتخار کنند.

وي مديريت را مهم ترين ويژگي مرد و عاطفه را مهم ترين ويژگي زن دانست و افزود: اگر مرد، عقل اجتماعي و مديريت قوي و اگر زن هم نسبت به خانواده خود عاطفه نداشته باشد، زندگي آنان فلج مي شود.

خطیب جمعه بجنورد با تأکيد بر رعايت مرز زن و مرد و پرهيز از اختلاط رابرای حفظ بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: اختلاط زن و مرد و رعايت نکردن حريم ها موجب فروپاشي خانواده ها مي شود.

وي با انتقاد از اختلاط زن و مرد در محيط هاي کاري و دانشگاهي کشور، خواستار جداسازي مرد و زن از يکديگر در اداره ها و دانشگاه ها به شکلي مناسب و عاقلانه شد.

وی جايگاه بازنشستگان را در اسلام پراهميت برشمرد وگفت: با آغاز دوران بازنشستگي، کار براي فرد بازنشسته پايان نمي يابد و بهترين خدمت براي فرد بازنشسته انتقال تجربيات 30 ساله خود به جوانان است.

وي به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار دانش آموزان در تهران اشاره کرد و گفت: مسئولان توصيه هاي رهبري در مورد پرهيز از علني کردن اختلافات و استفاده از احساسات مردم را جدي بگيرند و با اعتماد و حل کردن دروني اختلافات، مشکلات موجود در کشور را حل کنند.

یعقوبی با گرامي داشت هفته کتاب و کتابخواني بر اهميت مطالعه و انس بيشتر با قرآن تأکيد کرد و اظهار داشت: دين شناسي نسبت به دين داري در اولويت قرار دارد./س
برچسب ها: اتحاد ، وظیفه ، مسئولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.