مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در نمایشگاه صنایع دستی شهر پکن کشور چین خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی افزود: رشته‌های هنری سنتی مختلفی از آذربایجان‌شرقی در کشور چین به نمایش در می‌آیند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: استان آذربایجان‌شرقی در این نمایشگاه با ارائه رشته‌های هنری مانند سراجی سنتی، چاپ باتیک، ورنی بافی، گلیم، نقره، سفال و سرامیک، تراش سنگ و همجوشی شیشه توانمندی هنری خود را در معرض دید بازدیدکنندگان این کشور قرار می‌دهند.

محمدی حضور در نمایشگاه‌های تخصصی را از جمله برنامه‌های دائمی هنرمندان استان دانست و گفت: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی به دلیل اهمیت آشنایی سایرکشورها با توانمندی‌ها و جاذبه‌های فرهنگی استان هنرپرور آذربایجان‌شرقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی آذربایجان‌شرقی را جزو استان‌های پر قدمت و توانمند در زمینه هنرهای سنتی و صنایع دستی دانست و گفت: صادرات عمده و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی هنرهای سنتی استان، موجب حضور این هنرهای منحصر به فرد در سطح جهان و معرفی سلائق و توانایی‌های هنرمندان این منطقه به مخاطبان شده است.

نمایشگاه صنایع دستی پکن با حضور هنرمندانی از آذربایجان‌شرقی، اوایل دی ماه سال‌جاری در کشور چین برگزار خواهد شد./س

برچسب ها: کشور ، میزبان ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.