در نهمین جلسه طرح توسعه مهر کشاورزی دماوند، به 13 پرونده این طرح، اعتباری بالغ بر 165 میلیارد ریال در راستای افزایش بهره وری و حمایت از واحدهای تولیدی این بخش اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن /ˈحمیدرضا خلیلیˈ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان دبیر این طرح روند پیشرفت طرح توسعه کشاوزی را از نظر مسوولان ذیربط استانی بسیار مطلوب دانست و از سایر اعضا خواست تا با مساعدت هر چه بیشتر در راستای تحقق کامل اهداف این طرح گام بردارند.

روسای بانک کشاورزی دماوند، رودهن و شعبه جابان نیز گزارشی مبسوط از میزان تسهیلات ارایه شده به متقاضیان طرح توسعه کشاورزی، تعداد پرونده های در حال بررسی و عودتی به دلیل انصراف و عدم تکمیل پرونده از سوی متقاضیان ارایه و متفق القول یکی از مشکلات بارز در ارایه تسهیلات را اختلاف قیمت و نوسان در هزینه های پیش فاکتورها اعلام کردند.

فرماندار شهرستان دماوند میزان تسهیلات ارایه شده از سوی بانک کشاورزی دماوند را 145 میلیارد ریال برای 24 فقره پرونده عنوان کرد و گفت: بانک کشاورزی رودهن نیز پنجاه و شش میلیارد ریال و بانک کشاورزی شعبه جابان نیز برای چهار طرح بزرگ احداث سردخانه هفتاد و پنج میلیارد ریال و برای احداث استخر و آبیاری قطره نیز هفتاد و هشت میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده اند.

ˈعلیرضا قاسمی فرزادˈ، مصوبات نهمین جلسه طرح توسعه کشاورزی را بالغ بر 165 میلیارد ریال در قالب 13 فقره پرونده عنوان و تصریح کرد: در راستای تحقق طرح خوداتکایی گوشت قرمز نیز 20 طرح معرفی شده است، که هفت طرح آن با دریافت تسهیلات فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به بررسی طرح هایی اعم از افزایش تولید گوشت قرمز و تولید آبزی پروری در شهرستان، اظهارداشت: تامین آب مورد نیاز واحدهای تولیدی که قبلا احداث و از سوی اداره امور آب به آنان سهمیه ای تخصیص داده نشده بود، نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس تدابیر اتخاذی در این جلسه و بیان گزارشی از میزان صرفه جویی آب حاصل از بکارگیری شیوه های نوین آبیاری از سوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، مقرر شد تا اداره امور آب شهرستان دماوند نیز از محل صرفه جویی سهمیه ای را به واحدهای تولیدی اختصاص دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند نیز با اشاره به اهمیت تشکیل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از مدیران دستگا ه های ذیربط تقاضای مساعدت در تشویق و ترغیب بهره برداران و کشاورزان برای شرکت و عضویت در این صندوق کرد.

در این جلسه مراحل نخست واگذاری 700 هکتار از اراضی منابع ملی برای کشت گل محمدی متناسب با کارکرد تعاونی ها و نسبت اعضاء نیز برای رسیدگی، بررسی و تصویب در جلسه بعدی در دستور کار قرار گرفت./س

برچسب ها: کشاورزی ، دماوند ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.