سوريه در نخستين واکنش نسبت به انتخاب مجدد باراک اوباما به رياست جمهوري آمريکا، از وي خواست، با در پيش گرفتن سياست هاي منصفانه در قبال منطقه ، اشتباهات مرگبار خود را جبران کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الوطن ؛ اين روزنامه در گزارشي به نقل از فيصل مقداد معاون وزير امور خارجه سوريه  نوشت اوضاع بحراني منطقه در دوسال اخير  ناشي از سياستهاي اشتباه واشنگتن بود ، از اين جهت مردم سوريه و منطقه انتظار دارند که آمريکا از ادامه سياستهاي اشتباه خود دست بردارد .

مقداد درخصوص احتمال مداخله نظامي آمريکا در سوريه در دومين دوره رياست جمهوري اوباما گفت، آمريکا در وضع فعلي قادر به مداخله نظامي درهيچ کشوري نيست و بر اين باوريم که در شرايط جديد به چنين حماقتي دست نخواهد زد، چون اين اقدام براي آمريکا  پيامدهاي ويرانگري در پي خواهد داشت.

 گروه هاي مخالف نظام سياسي سوريه که در خارج از اين کشور اقامت دارند ،  اگرچه همزمان با تبليغات رياست جمهوري آمريکا از رامني حمايت مي کردند، اما دوباره دست گدائي به باراک اوباما دراز کرده و از وي خواستند تا موضوع سوريه را در اولويت سياست خارجي آمريکا قرار دهد .

الوطن به نقل از يک نظرسنجي ميان اهالي دمشق مي نويسد، اوباما در چهار سال گذشته هيچ کاري نکرده و در چهار سال آينده هم کاري نخواهد کرد، چون وي فاقد اراده است و فقط سياستهاي ترسيم شده کاخ سفيد را اجرا مي کند.

اهالي دمشق همچنين بر اين عقيده هستند که جرج بوش افغانستان و عراق را به خاک و خون کشيده و اوباما هم درصدد نابودي سوريه و کشتار مردم اين کشور است.
برچسب ها: سوریه ، اوباما ، اشتباه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار