شبکه تلويزيوني سوريه گزارش داد: تظاهرات مردمي در ترکيه عليه سياست هاي خصمانه اين کشور درقبال سوريه گسترده تر شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛‌به گزارش اين شبکه، ترکيه از سياست هاي اشتباه خود در منطقه عبرت نگرفته است و به ارزيابي هاي نادرست خود از تحولات جاري در منطقه به ويژه بحران سوريه ادامه مي دهد.

در سياست هاي خصمانه رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه عليه سوريه تغييري ايجاد نشده است. اين سياست باعث شد شهروندان ترکيه با برگزاري تظاهرات در خيابان هاي اين کشور سياست هاي اردوغان را محکوم کنند.

شهروندان ترکيه مي گويند سياست هاي دولت ترکيه باعث وخيم شدن اوضاع اقتصادي،کاهش درآمدها و رکود در بازارهاي ترکيه شده است.
حتي يک شهروند ترکيه در مقابل دفتر اردوغان خودسوزي کرد.

"مصطفي سولمار" در روزنامه جمهوريت نوشت : قدرت دولت حزب عدالت و توسعه در ترکيه در تمامي سطوح در حال تحليل رفتن است. اين به دليل شکست اردوغان در تعامل با بحران سوريه است.آمريکا نيز ترکيه را از بازي بحران سوريه خارج کرده است. دولت فعلي ترکيه مي خواست نقش رهبري در منطقه داشته باشد. چگونه اردوغان مي خواهد چنين نقشي در منطقه داشته باشد ولي سياست اشتباهي در تعامل با سوريه به کار مي برد؟

"مراد چاباز" در روزنامه "يني مساژ" ترکيه سياستمداران اين کشور را آشفته دانست. سياست هاي دولت ترکيه تنش هاي بيشتري را در منطقه موجب خواهد شد. اردوغان تلاش مي کند بحران هاي داخلي خود را به کشورهاي منطقه به ويژه عراق و سوريه صادر کند. هواپيماهاي جنگنده ترکيه به صورت مکرر به روستاهاي شمال عراق حمله مي کنند و در آخرين حمله سه نفر شهروندان اين کشور کشته و پنج نفر ديگر زخمي شدند و خسارت زيادي به خانه هاي آنان وارد شد.
برچسب ها: اردوغان ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار