مقامات رژيم صهيونيستي در برابر درماندگي روز افزون در مقابل جمهوري اسلامي ايران ، به طرح ادعاها و درخواست هاي غير واقعي و خيالي مي پردازند كه آخرين آن تقاضاي گفت و گو با تهران توسط رئيس سابق موساد است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم ؛ " افرايم هالووي " رئيس سابق موساد خواستار مذاكره با تهران شد و گفت كه اسرائيل بايد همواره به دنبال راهي براي گفت و گو با دشمنان خود باشد حتي اگر هزينه اي گزاف به دنبال داشته باشد.

سخنان "هالووي " در اين زمينيه از شبكه 10 اسرائيل  پخش شد و برنامه " العين الاسرائيليه " شبكه خبري العالم به تحليل آن پرداخت .

هالووي گفت: مشكل اسرائيل با ايران، با گفت و گو نكردن با اين كشور، حل نمي شود. برخي بر اين باورند كه گفت و گو با ايراني ها درست نيست و فقط بايد آن ها را تحريم كرد. اسرائيل هميشه بايد راهي به سوي گفت و گو با دشمنان خود بيابد، حتي اگر يافتن اين راه، هزينه اي گزاف براي اسرائيل داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر زمينه گفت و گو با ايران فراهم نيست؛ اما زمينه سازي براي آن  ضروري است ، افزود : ايراني ها بايد بدانند كه روندي به نام گفت و گو با اسرائيل هم مي تواند وجود داشته باشد.

وي ادعا كرد : يك سال پيش، ايراني ها خود را چنان تحت فشار يافتند كه ناچار شدند با گفت و گوهايي كه روند آن از استانبول آغاز شد، موافقت كنند. من از برخي از مسئولان رسمي ايراني شنيدم كه درباره مذاكرات استانبول صحبت مي كردند. آن ها فقط از يك مساله در اين گفت و گوها خرسند بودند و آن اين كه در اين مذاكرات با احترام با آنها برخورد شده است. واژه احترام، بيش از 30 مرتبه توسط مسئولان ايراني استفاده شده است.

هالووي در پاسخ به سئوال مجري كه اين ديدگاه را تاحدودي رمانتيك توصيف كرده بود، گفت: به هيچ وجه اين طور نيست، اگر به دقت به خواسته هاي مطرح شده در بهار عربي و به ويژه در مصر بنگريم خواهيم ديد درخواستي كه مردم مصر مطرح مي كردند و هنوز هم به آن نرسيده اند، عزت و احترام و آزادي بود. آن ها مي خواستند به عنوان انسان به آن ها نگريسته شود نه به عنوان كسي كه بايد مورد ضرب و شتم و تحقير قرار گيرد.

رئيس سابق موساد تاكيد كرد: من فكر نمي كنم اگر ايراني ها را در تنگنا قرار دهيم و تا آخرين حد آن ها را مورد تحقير و توهين قرار دهيم، به راه حل برسيم. مگر آن كه در اين مجال به زور متوسل شويم. اما اگر استفاده از زور را به عنوان آخرين راه حل در نظر بگيريم، بايد به تحريم به عنوان ابزار، نگرشي تازه داشته باشيم و از آن به عنوان وسيله اي براي گفت و گو استفاده كنيم.
برچسب ها: صهیونیست ، ایران ، تقاضا ، مقام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار