امسال سطح کشت باغات کشور بیش از دو برابر افزایش یافته است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس جمهوری اسلامی ایران جزء 9کشور برتر در بحث تولیدات محصولات باغی دنیا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح دومین جشنواره ملی- مردمی انار نی‌ریز گفت: در آغاز برنامه اول توسعه یک میلیون و 200 هزار اراضی باغی در کشور وجود داشت و 6 و نیم میلیون تن محصول نیز در کشور تولید می شد که با گذر 4 برنامه سطح کشت باغات کشور به دو میلیون و 700 هزار هکتار رسید.

درحال حاضر سالانه 107 میلیون تن محصول زراعی و باغی در کشور ما تولید می شود که با روند توسعه ای که در بحث کشاورزی و بخصوص آبیاری نوین در نظر گرفته شده تولیدات بخش کشاورزی و باغی به طور حتم افزایش خواهد یافت .

ناصر توکلی افزود : ایران و استان فارس در اکثر تولیدات کشاورزی و باغی دارای جایگاه مناسب در کشور و جهان هستند که در این میان ایران در میان کشورهای خاورمیانه رتبه اول تولید محصولات باغی را دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه درآمدهای نفتی ما را از بسیاری مزیت های مطلوب دور کرده اما این تحریم ها فرصت بسیار مناسب را در اختیار بخش های غیرنفتی قرار داد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه چهار میلیون نفر در کشور وظیفه تولید در بخش کشاورزی را برعهده دارند، یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم که اتکا به درآمدهای نفتی کاهش داشته باشد و تمام نگاه و اولویتهای ما به بخش کشاورزی معطوف شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد محصول انار دنیا توسط ایران تولید می شود و استان فارس نیز دارای جایگاه بسیار مناسب در کشور است.
برچسب ها: کشت ، باغی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.